• tärna 07

vem ska bjudas

hennes barndoms vänner och hon har liksom kommit ifrån varann lite,pga flytt,fam osv..dom umgås inte så mycket längre allihopa,men jag tror att bruden skulle bli glad att träffa alla och prata om vad som händer nu i allas liv m fam osv.Jag umgicks m tjejerna när vi var yngre och jag tror inte att ngn av dem skulle ta illa upp om dom inte blir bjudna på brölloppet...kan jag säga ngt på ett bra sätt om jag ringer för inbjudan till möhippan...ngt i stil med att jag inte vet om dom är bjudna på brölloppet men att det vore kul om dom vill komma på möhippan och umgås med bruden..då blir dom nog inte besvikna om dom inte blir bjudna och kan bestämma om dom vill gå eller ej??

• Svar på tråden vem ska bjudas
  •  Miss Cee

Tycker att du ska fråga brudgummen till råds först innan du kontaktar någon som inte är bjuden på bröllopet. Det kan bli jättedumt om det är människor som brudparet sorterat bort av olika anledningar...

• Majsan_älskar_Martin

Det är bara de som är bjudna på bröllopet som får vara med på möhippan. Eller har jag fel?

•  Miss Cee

Om bröllopet är en mycket liten sak, tex om brudparet åker iväg själva och gifter sig, eller om man kanske har ett bröllop med bara de absolut närmaste 10-20 så blir ju merparten av vännerna utanför, och DÅ kan det vara okej att bjuda in även de som inte deltog på bröllopet till möhippan.

Om det däremot är ett normalstort bröllop så blir det troligen fel, eftersom brudparet antingen har en anledning till att inte bjuda dessa personer, eller så kan de objudna tjejerna känna att "jaha nu duger man när det är möhippa och de vill ha fler som delar på kostnaderna". Så i det fallet är det bättre att tex tjejerna i fotbollslaget som inte blev bjudna själva får ta initiativet till att ordna en egen möhippa, trots att de inte blev bjudna.

Svar på tråden vem ska bjudas