• emlan1

oengagerade vänner?!

jag ska vara tärna åt min bästa vän i juni och jag ska med andra ord fixa en oförglömlig möhippa
    jag har fått mail och nummer till de andra tjejerna som ska komma på bröllopet och jag har mailat dem och frågat om idéer och förslag till hippan. men jag får ingen respons... jag vill ju inte heller köra över de andra... men ska vi boka aktiviteter så måste det ju göras snart. tror att 4 av 13 tjejer har svarat på mitt mail, 2 av dem för att säga att de inte kommer att vara med...
    hur ska man göra?!

• Svar på tråden oengagerade vänner?!
  • Gotland -08

Ring och prata med dem! Då märker du vilka som är på, kanske boka in en träff med dem som kan och kicka igång det.

• nyförlovad 3 juni

om det är din bästa vän tycker jag du kan köra över de andra. De har ju fått en chans. Maila ut ett förslag och skriv typ att om ingen motsätter sig detta så bokar jag nu i veckan...

• emlan1

saken är den att vi bor på väldigt olika ställen allihopa. jag har kommit med massa förslag, men får ingen respons. vill heller inte boka utan att veta vem som är på. vill inte stå med alla kostnader själv... har skrivit i mailet och sagt att ..."hög tid att boka..."
    ger dem en chans till imorgon, sen får jag väl komma på en ny plan. eller?

• emlan1

har även föreslagit en helg som är i god tid innan bröllopet...

• ceowyn

Alla kanske inte läser mailen så ofta. Ge dem någon dag till och ring sen till de som inte svarat. Då får du direkt reda på om de verkar intresserade. Förhoppningsvis får du lite mer "kött på benen".
    Lycka till.

• emlan1

skickade ett mail innan jag åkte utomlands i början på dec och bad dem fundera lite över jul och så skulle vi höras i jan. skickade ett mail i mitten på jan... men det kanske är bättre att ringa

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Ja,ring ifall dom inte läser sina mejl.
    Då kan ju ingen"komma undan"utan att svara sas.;)
    Lycka till!

• Skog

Min erfarenhet är att det är många som inte läser sina mejl eller som inte svarar även om man skrivit att man VILL ha svar. I privata sammanhang är mejl helt enkelt väldigt ineffektivt! Så ring ring, bara att slå en signal....

• ssart

emlan1
    Håller med föregående talar: ring runt! I ditt "uppdrag" att göra en oförglömlig möhippa ingår ju att få så många av brudens vänner som möjligt att vara med - oavsett vad du tycker om dem och deras sätt att inte höra av sig.

I den mån du kan "köra över" de andra anser jag såhär:
    1. DU kan göra en lista med förslag på datum för möhippan. Du frågar när alla kan. Sedan bestämmer DU det datum då de flesta kan.
    2. DU tar emot förslag på aktiviteter, sedan väljer du vad det blir. Fråga även vad en ok kostnad ligger på ungefär, så att det inte blir allför dyrt. Om någon tackar nej pga priset tycker jag att du gjort bruden en otjänst.
    Ta reda på också hur många som är villiga att hjälpa till (och inte bara vara med). Sedan hör du med dessa hur ni ska hålla kontakten; via mejl eller telefon. Och DÅ kan du säga ifrån om de inte svarar på mejl, när de sagt att ni ska hålla kontakten på det viset.

Så tycker jag

• bröllopsängeln

Ring, blir ju trist om ni blir för få pga att de inte använder sin mailadress längre till exempel.lycka till!

• M.O:s älskling

man blevju nyfiken!! :) hur går det ? fått tag på någon???

• emlan1

fick tag i en som hade dåligt samvete för att hon inte svarat...

Svar på tråden oengagerade vänner?!