• wozzgirl

Hur tar ni er till kyrkan?

Man planerar och planerar och det enda man tänker på i transportväg är transporten mellan kyrkan o festplatsen.. men hur tänker ni ta er till kyrkan?
    Byter ni till klänningen där eller har ni den på er då ni anländer dit..? Anländer ni dit precis i tid för att gå in i kyrkan eller kommer ni tidigare och väntar sen i bakrummet på alla... ?

• Svar på tråden Hur tar ni er till kyrkan?
  • viktualia

jag bytte om hos frissan, hämtades av maken plus chaufför och åkte till fotografen. Fotades och åkte från fotografen till kyrkan - i vår bil men med annan chaufför än maken.

• Lilla Li

Min sambo och jag träffas inte förrän vid kyrkan. Han åker till kyrkan med sin bestman. Jag åker till kyrkan med min tärna, pappa får köra. Exakt när vi anländer har vi inte pratat om än. Antingen lite innan gästerna (men guuud vad pirrigt!) eller precis när gästerna har gått in (men hur löser man det så att det blir rätt tajming och så att gästerna inte får vänta för länge?). Det blir nog att vi kommer dit lite innan gästerna...

• 4:e Maj

Gar till frissan och tar taxi hem for smink och pakladning. Aker sen en svart London taxi (bor i London och tycker att de ar sa fina) med min syster och tarnan till kyrkan ca 10-15 min efter utsagd tid pa inbjudan. Ar vi for tidiga kommer vi aka runt kvarteret nagot varv
    Har provkort rutten och sett till att det finns AC i bilen.

Glomde saga att min h2b kommer att mota mig i vapenrummet for att sen ga in tillsammans (vill inte att gasterna sak se mig innan).

• Lilla Li

4:e maj: Ja det kanske är så man ska göra! Folk kommer ju lite innan 16 i vårt fall. Kl 16:10 t.ex. bör ju alla vara på plats och då anländer vi. Smart!

• Skogstigern

Lilla Li:

På mitt förra bröllop gjorde vi så att toastmastern såg till att alla tog plats i kyrkan, sedan ringde han oss på sin mobil och då körde vi fram till kyrkan. Vi stod bakom hörnet och väntade med bilen så det blev nästan ingen väntan alls för gästerna.

Denna gång har jag inte detta problemet, vi gifter oss på en gård och kommer att gömma oss i bröllopssviten tills folk sitter på sin plats!

Skogstigern - tankte samma sak - min 'usher' (de som ger ut vigsel programmet och sager var gasterna ska sitta) ska smsa nar alla ar pa plats.

• Pumpalot

min m2b åker till kyrkan med sin bestman. jag och min tärna åker taxi från frisören till hotellet där vi ska spendera bröllopsnatten, vi byter om där, och tar sen taxi till kyrkan.

• Fru Färnlund

Vi klädde på oss hemma efter frisören. Sen lastade vi bilen full av tärnor och bestman. Åkte till parken där vi fotograferades. Efter det åkte vi till kyrkan.
    Min bror körde sen bilen till bröllopsfesten eftersom våra föräldrar hade fixat en "överrasknings-bil" till oss...
    Funkade jättebra!

• Fru Färnlund

...vi kom till kyrkan 5-10 min innan vigseln. Då satt alla gäster inne i kyrkan och vi stod utanför och väntade till det var dax!

• NuÄrDetDags

Ingen aning hur m2b tar sig till kapellet men jag och vår tärna åker Rolls Royce från hotellet.

Efter vigseln tar vi Rolls Roycen till festen, då får m2b åka med.

• Peninsula

Vi bor också i London och skulle vilja åka Londontaxi från kyrkan.

4:e Maj - Var har ni hyrt taxin ifrån? (förlåt att jag lånar tråden)

• Speckledust

Jag, min 3 tärna och brudnäbb äker med häst och vagn till platsen vi ska har vigseln och vi kommer där direkt innan allt börjar. Allting händer på samma lokalen och min M2B övernatta där natten innan så vi kommer inte att träffas förran cermonin börjar. Lokalen ha ett friluftskyrkan och en inomhus kryka så vi hoppas vädret blir bra så att vi kan gifta oss utomhus och då ska alla gäster och min M2B ser oss först när vi anlända med häst o vagn mitt i friluftskyrkan

Svar på tråden Hur tar ni er till kyrkan?