• nela&martin

Buss för gästerna mellan kyrkan och festlokalen

Hej!

Vi ska gifta oss i Vallentuna Kyrka och sen ha festen på Edsbergsslott i Sollentuna. Undrar om någon vet något bra företag som hyr ut bussar. Vi tänker oss en ganska stor buss, tror att cirka 50 personer kommer att vilja transporteras mellan kyrkan och festlokalen.

• Svar på tråden Buss för gästerna mellan kyrkan och festlokalen
  • esposa

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga.. Däremot tänkte jag passa på att ställa en fråga till dig om det går bra Vi har också funderat på det där med buss till gästerna. Är det bättre att satsa på buss från kyrka till festlokal eller från festlokal och in till stan på natten? Hur ska ni göra?

• Lady o Lufsen

Kan inte hjälpa dig mer än att tala om att vi tog kontakt med SL- garaget i våran kommun.
    Det finns ju säkert gott om mindre bussbolag också...

Lycka till!

• mp77

Vi har bokat busstransport från kyrkan (i sumpan) till festlokalen (i järfälla) med Westin buss.

Esposa; vi funderade på samma sak, men kom fram till att det är bättre att satsa på transport på dagen (om man nu ska välja ett av alternativen). Dels så vill ju folk åka hem olika sent samt att de flesta bor utspridda i stan och då ändå måste ta taxi sista biten. Då är det bättre att de som vill kan dela taxi hem från lokalen- när de vill.

• Fru Henax

Flygbussarna går att hyra också! Inte så farligt dyrt, har en kompis som hyrde där för nåt år sen och det var mycket nöjda!

• beach

Vi har hyrt Bromma Buss, billigaste alternativet som vi hittade.

• nela&martin

Tack för alla svar! Jättesnällt!

Vi kan inte besvara frågan på annat sätt än vad mp 77 gjorde. Vissa vill vara kvar länge, vissa vill åka hem tidigt. Kan ju vara en fråga om ålder. Dock kan skrynkeldisco vara en höjdare framåt småtimmarna.

Är det någon som vet mer konkret vad det kan kosta (inkl chaufför)? Färden tar ca 20 minuter men bussen kanske måste vara tillgänglig under några timmar.

• beach

Jag TROR att vi betalar ca 1500 från kyrkan till festlokalen. Det beror säkert på hur lång sträckan är. Gå in på tex www.brommabuss.se så kan du skicka en förfrågan. Vi fick svar på vår förfrågan dagen efter. Vi frågade runt på några olika ställen, tex flygbussarna (har jag för mig).

• silvera

Vi hade buss till våra gäster.
    Jag mailade om offert, från olika bolag. Billigaste (och trevligaste!) jag hittade var Botkyrka Buss.
    Vi hade buss från pendeltåget till kyrkan, och sedan från kyrkan in till stan. Hemresa fick gästerna ordna själva.

Jag tror att vi hade bussen i 3 timmar, och då var den varm och skön till gästerna, när de kom ut ur den kalla kyrkan. Det gick på 2851 kr.

Nu åkte vi som brudpar inte med i bussen, men det kändes faktiskt lite lyxigt att kunna erbjuda sina gäster skjuts. Men man kanske ska räkna med att fler kommer att dricka också, så vi hade lite extra dricka på festen.

Något som du ska tänka på när du ber att få offert och ska jämföra, glöm inte att räkna med momsen! En del firmor har med momsen direkt på priset, medans andra lägger till den längre ner...

Svar på tråden Buss för gästerna mellan kyrkan och festlokalen