• brudihöst

Häst & Vagn på Ekerö

Hej,

Jag ska gifta mig i Ekerö kyrka i september och söker nu transportmedel till festlokalen, Ekebyhovs slott. Skulle vilja använda häst & vagn. Vet någon om det finns någon på Mälaröarna som hyr ut? Eller, känner ni till andra alternativ? HP Hyrverket känns väldigt dyra.....

• Svar på tråden Häst & Vagn på Ekerö
  • lillawi

brudihöst:
    Såg att du fått bra tips på transport och har egentligen en annan fråga till dig. Vi var också lite inne på Ekerö kyrka och ska också gifta oss i september, men avskräcktes av renoveringen som ska göras. Hur tänker ni kring det? För visst är det väl fortfarande så att kyrkan ska renoveras utvändigt t o m oktober (beräknat)?

lillawi

• brudihöst

Hej Marskatt,

Tack för tipsen om Stockholmskusken och Ekeröturism. Dessa ska jag kolla upp omdelbart!

• brudihöst

Hej lillawi,

Jo, det stämmer. Ekerö kyrka ska renoveras utvändigt under hösten. När jag pratade med pastorsexpeditionen strax efter nyår sa det att renoveringen beräknades vara klar i mitten av oktober. Jag hoppas på att de framåt mitten av september ska ha börjat ta ner byggställningarna på någon/några sidor och att kyrkan därför inte ser alltför hemsk ut. Vi får väl välja en sida utan byggställningar att ta kort på. Tittade på andra kyrkor på Ekerö, men jag tar hellre en byggställning än en annan kyrka på Ekerö!

Hoppas ni blir nöjda, oavsett kyrkval.

• lillawi

brudihöst: det blir nog bra ändå, precis som du säger börjar de säkert bli klara framåt september. Det är en fantastisk kyrka, så lycka till! Vi har börjat snegla på Hilleshög k:a istället, får se hur det blir! :)

lillawi

• Ejlis

Stallet som finns bakom Rastaborg hyr ut häst&vagn. (iallafall gjorde de det för 2 år sedan.)
    www.rark.se

Svar på tråden Häst & Vagn på Ekerö