• Lilla jag...

Från kyrkan till bröllopsfesten

Vi gifter oss precis vid lokalen där vi ska ha vår fest (gångavstånd på ca 3 min).

vi kommer ha vår fotografering efter vigseln och gästerna går under tiden upp till lokalen...men frågan är då, bör man fixa transport på en sån kort bit eller är det okej att vi bara går den korta biten själva?
    jag fudnerar på om det verkar konstigt om vi inte har någon transport...

vad tror ni?

• Svar på tråden Från kyrkan till bröllopsfesten
  • 20071231

Känns som om transporten blir en onödig utgift. Gå och spara de pengarna! Är väl lite häftigt desutom...

• Kat77

Vi har lite längre till lokalen, ca km men tänker defintivt fixa transport. Jag måste ju ändå hämtas från frissan till kyrkan så då kan man ju bara ha kvar bilen/fordonet :)
    Men jag tycker verkligen inte det skulle verka dumt om ni inte har transport när det är så nära...

• Lilla jag...

okej. men då går vi. känns dumt att lägga ut så mycket pengar för att knappt hinna sätta sig i bilen för att sen gå ur direkt...

hur gör ni med transport till kyrkan då?

om jag och min m2b åker separat, bör båda ha en varsin fin bil eller ska bara jag ha det?
    och är det nödvändigt?

vi har inte världens största budget så det verkar som onödiga utgifter...

eller ska man kanske ta en taxi fast limo? vad tycker ni?

• Pumpalot

vi har ca 30min bilresa till festlokalen, och vi ska INTE ha transport. Har valt att lägga pengarna på annat istället. Man gör ju precis som man vill

Svar på tråden Från kyrkan till bröllopsfesten