• Skog

Inte anonyma

Hej!

Jag blir så fundersam ibland när jag ser att någon som diskuterat mycket privata saker i sina inlägg sedan dyker upp efter bröllopet och lägger in länkar till sin hemsida med bilder och berättelser från bröllopet.

Visst inser ni väl att ni därmed gör det möjligt för alla som känner er och de som inte känner er att hitta all den information om er som ni lämnat i era inlägg på BT?

När det bara gäller er själva är det ju en sak men en del har skrivit väldigt utlämnande om sina blivande eller vänner och släktingar. Då tycker jag man verkligen måste tänka sig för! Din partners arbetskamrat, patient, granne kanske surfar på BT och kan läsa saker om honom/henne.

Är det bara jag som reagerar?

• Svar på tråden Inte anonyma
  • lillprinsessan

Jag har tänkt precis likadant, hur tänker en del egentligen?

• tree

jag har tänkte på detta också! men min namn här är inte anononym heller... men jag skriver inte någonting som är 'hemligt' eller nåt... så har jag tänkt att byta namn också... men det har jag inte gjort så länge!

• Skog

Terri - nä, man måste ju inte vara anonym

• lillprinsessan

Jag är inte heller anonym, men jag tänker efter innan jag skriver så det inte blir allt för personligt. Använder mest forumet att få tips till bröllopet, inte använda det som en psykolog-grej.

• Joli-07

Det händer ibland att jag "skriver av mig" här på forumet men jag har inga planer på att lägga in bilder från bröllopet här sen

• Skog

Lillprinsessan/Jolli -
    precis, om man inte är anonym är det ju smart att inte vara så personlig och tvärtom. Man bestämmer så klart själv hur man vill använda internets möjligheter.

Men det finns människor här som jag vet mer om än jag vet om mina vänner och så lägger de ut namn och så vidare....

• lillprinsessan

Jag vet, mycket skumt..

• Joli-07

Håller med!
    Man får se deras hemsidor osv.
    Man ska nog vara försiktig med det där!

Svar på tråden Inte anonyma