• La Paloma

I´m back......

from Koh Lanta!
    Nu är vi tillbaka som herr och fru. Vi hade ett underbart strandbröllop på Koh Lanta som vi anordnade på plats ( att rekommendera då det blir mkt billigare )Det var helt underbart och vi är såååå nöjda. Har inte lagt in några bilder ännu men det kommer!Ha det gott tjejer!!!!!!

• Svar på tråden I´m back......
  • hicka

Grattis!! Berätta mer! Jag är så nyfiken... hur gick ni till väga? Gjorde ni det lagligt där, eller gifte ni er hemma först??

• Fru Cinderella

Åhh stort grattis!

Låter verkligen som en "dream come true"

Håller med föregående talare, Vill höra meeeeeer

• La Paloma

Vi fick hjälp av en Thaiare att ordna allt. Blommor, min bukett, min makes fickblomma och övriga blommarrangemang, musik, make/hår,mat för 12 pers,fotograf + 200 bilder, guvernör(för att få giltiga papper) samt vigselförättare och iordningställande av allt. Detta kostade oss 4000:- Vi gifte oss inte hemma innan, nu ska vi bara få dokumenten översatta till engelska och skicka till skatteverket. Allt var helt kanon och vi njöööt av varenda sekund, tyvärr grät jag så mycket att endast ett fåtal bilder går att använda Vi stod på stranden, barfota, i ett hjärta av vita orchideer/röda rosor, och hade även fyra pelare med samma blommor på sidorna. Det är svårt att förklara men det var sååå vackert.

• hicka

Grattis grattis.... om det finns bilder sen så vill jag gärna se...

• MoonlasdyStar

Hej!
    Måste bara fråga dig, var det lätt att fixa allt på plats? Hur lågnt innan fick ni hjälp och vart vände ni er?
    JAg och min sambo åker ner till Phuket nu i mars och har planerat att gifta oss där. Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få!

GRATTIS

• La Paloma

MoonlasdyStar

Det går fort, vi kontaktade vigselförättaren en vecka innan, men vi hade kunnat gifta oss i stort sett när som helst. Vi frågade på hotellet om vigsel och på fem min var en kille där och påbörjade planeringen......
    Det finns stora variabler på hur avancerat man vill ha det. Vi ville ha det enkelt och fick det så. Alla papper måste dock vara klara innan, vi lämnade in i Bangkok för översättning och registrering, nu måste vi översätta igen, antingen via Bangkok eller om det går att ordna på Thai-ambassaden i Stockholm.

• MoonlasdyStar

Vi gifter oss här hemma på förmiddagen innan vi åker ner till Thailand så vi vill "bara" ha en cermoni nere i Thailand. Du får mig att hoppas att allt löser sig på plats, har varit lite nervös att det inte kommer funka när man väl är där....

• La Paloma

MoonlasdyStar

Det kommer lösa sig, skulle bli mycket förvånad annars!!!

Svar på tråden I´m back......