• Lilla_Hemlig

30-årig bröllopsdag

Mina svärföräldrar firar i maj i år sin 30-åriga bröllopsdag. Firandet kommer att ske utomlands, de har bjudit med min blivande och mig samt hans syster. Nu till frågan.... vad ska vi hitta på i present till dem? Vill inte komma med nån grej som sen hamnar längst in i ett skåp, finns det nåt bra förslag?? De har det mesta i prylväg, bor i hus och har en liten sommarstuga som de älskar.

Hade de inte bjudit med oss på resan hade vi nog fixat så att de kunde komma iväg nånstans, men de ville inte fira själva, då de menar att resultatet av deras kärlek (deras 2 barn) självklart ska vara med och fira en sån grej. I övrigt vill de inte förstora upp det.

Tycker så mycket om mina svärisar, de är helt underbara. De ställer alltid upp för oss och för min blivandes syster och skulle göra allt för oss.

Så, alla förslag mottages varmt!

• Svar på tråden 30-årig bröllopsdag
  • MhjärtaJ

Oj, svårt...Beroende på vart ni ska åka, kan ni inte överraska dem med en riktigt fin upplevelse på resan? Middag på något annorlunda/vackert ställe, En romantisk båtfärd...
    Annars skulle jag satsa på någon upplevelse hemma...Själv gillar mina föräldrar "mordlösargåtor med middag", en liten fest vid sommarstället...

• seewt

hej
    varför inte ge dem en vatten sten, har gett en till mina föräldrar & det blrv mkt uppskattat.
    lycka till

• Lilla_Hemlig

Vi ska till Rhodos för en veckas semester och avkoppling. Är också inne på en upplevelse av något slag. Grejjer känns bara onödigt att köpa.

• MhjärtaJ

En båttur i solnedgången...? En dagsutflykt med snorkling..

• Lilla_Hemlig

Seewt:

Vad är en vattensten??

De är inte så mycket för sporter och så, det får bli nån stillsam upplevelse i så fall.

• h-b

Vi gjorde en foto-bok till mina föräldrar när de firade Guldbröllop. Då hade vi först letat reda på en massa bilder från när de var unga och nyförlovade och hade sen bilder i kronologisk ordning ända fram till barnbarnen. Lite lagom text på varje sida som beskrev bilderna och känslorna de väckte... (Bilderna hade vi scannat in i datorn och gjorde boken "på nätet" via Fotolabbo.
    Jag har ALDRIG varit med om en så uppskattad present!
    REKOMMENDERAS, men det tar lite tid...

• malle_1

Appropå h-bs inlägg så är gördinegenbok.se en toppensida kolla in den för personliga presenter..

• Fru Cinderella

Eftersom de firar pärlbröllop vore det kanske kul o skaffa dem något i det temat??

• Lilla_Hemlig

Personliga fotoböcker är kul. Gjorde en till min mamma en gång och har väl aldrig sett så mycket känslor på samma gång förut! Så det är ju helt klart något att fundera på.

Svar på tråden 30-årig bröllopsdag