• H_H

min bild blir så liten...

Hej!
    Vi vill ha en bild på oss på vår sida här på bröllopstorget. Men när jag ska ladda upp den så måste jag göra den miniliten för att den ska understiga 30 kb eller vad det var.. Det står att man ska kunna ha 300 x 300 pixlar men jag kan bara ha typ 100 x 100. Jag har jpegformat på bilden. Jag har sett att andra har större bilder så det måste gå. Nån som har något tips??

• Svar på tråden min bild blir så liten...
  • Fru Cinderella

minska kvalitén på bilden i ex. photoshop inte storleken.

• H_H

Jag har minskat till lägsta kvatitén och bilden blir helt pixlig och ful men ändå är den inte tillräckligt liten.

• FruÖlandstok

hm, photoshop är lite knivig ibland när det gäller att få bra kvalité.. ni har inte illustrator.. där ska man kunna ändra bilden i vektorgrafik istället.. dvs kvalitén försämras inte

men jag har ingen koll på riktigt hur det funkar.. har karln till det programmet

• Fru Cinderella

Vilket program använder du?

• Fru Cinderella

Om du vill få bort att bilden blir pixlig o ful, öppna upp originalet i stället.

• H_H

Tack för era snabba svar!

Jag har använt photoshop men har tillgång till illustrator också, dock inte på denna datorn.

_Cinderella_

Vad menar du med att jag ska öppna upp orginalet?

• fjutjur brajd

Om du inte har lyckats lösa det så kan du maila bilden till min "bröllopstorget-mail": brollopstorget@gmail.com så kan jag nog hjälpa dig. Om du inte har g-mail själv (eller något annat mailprogram där man kan maila stora bilagor) så kan du gå in på "bröllopstorget-mail" och maila därifrån till samma adress.

www.gmail.com
    användarnamn: brollopstorget
    lösenord: lovelovelove

Ps Ölandstok: Illustrator är inte till nån hjälp eftersom foton inte är uppbyggda av vektorgrafik. Ds

• FruÖlandstok

tjing tjing fjutjur brajd :)

så sant.. jag är lite trötter i mössan tror jag.. förbise mitt inlägg.. kanske dags å gå å lägga sig i alla fall..

• Fru Cinderella

H_H

Om du förminskar en redan redigerad bild så blir resultatet ofta pixligt etc.. därav öppna upp originalbilden och börja om så blir den bra. I alla fall utseendemässigt

• fjutjur brajd

Ölandstok: :) Ja, så kan de va ibland. Illustrator är annars ett trevligt och roligt program, men passar inte till just detta ändamål :)

• H_H

fjutjur brajd

tack så mycket. Jag försöker maila men min uppkoppling strular. Försöker igen senare.

Svar på tråden min bild blir så liten...