• Eliotta

Gravid efter p-piller?

Hej.
    Jag undrar bara hur det har gått för er som har använt p-piller eller liknande och sedan slutat för att bli gravida. Hur lång tid har det tagit innan ni lyckats? Jag vill inte ha smått nu, men det är ju bra att ha lite koll i god tid. Har hört att det kan ta flera månader för vissa, men en kompis blev gravid efter en vecka. Hur var det för er?

• Svar på tråden Gravid efter p-piller?
  • ladymarmelade

För mig tog det ca 8-9 månader. Och då försökte vi verkligen tajma in det med äl och sånt, men det var svårt pga att min mens blev så oregelbunden.

Men har också bekanta som har blivit gravida direkt, så det finns nog ingen mall att följa :)

• A.M.

Jag använde p-ring i nio månader och slutade för att bli gravid. Efter en månad fick jag första naturliga mensen och efter ytterligar 1,5 månader blev jag gravid.

• Lins

Jag hade mens en gång och sen så var jag gravid!

• Malmöflicka

Jag slutade med pillerna i augusti -06 och har fortfarande inte blivit gravid...

• Eliotta

det verkar ju vara väldigt varierande det här. Intressant att höra

• interrupt

Hejsan!
    jag är 18år och har ätit p-piller Jasmine sedan slutet av augusti-september06. har inte varit så jättenoga med att ta dom och glömt tablett ofta men har ändå inte blivit gravid vilket känns konstigt när de står att det finns risk. det ända som händer om jag missar två tabletter eller fler är att min mens börjar. Vissa månader (högst 3)har jag hoppat över mensen helt. Nu funderar jag på att sluta helt då jag är rädd att det ska ta lång tid att kunna bli gravid efter jag slutat med Jasmin. Någon som vet eller har någon erfarenhet vad gäller jasmin och hur lätt det är att bli gravid efter man slutat ta dessa? är nu i vecka 1 på min karta och tänker inte fullfölja kartan utan slutade igår. jag har haft sex denna vecka flera ggr. tacksam ´för svar! :)

Svar på tråden Gravid efter p-piller?