• Majsan2007

Funderar på näsplastik!

Hej alla! Jag är ny här på bröllopstorget. Jag har ända sedan jag var i tidiga tonåren varit missnöjd med min näsa (jag är nu 25). Den har en knöl på näsryggen och osymetrisk tipp. Nu känner jag att det är dags att göra något åt saken. Är det någon här som bor i Stockholm som gjort en näsplastik som de blev nöjd med, kan rekommendera klinik och kirurg etc?! Jag är mån om att välja rätt och säkert. Det finns ju så många kliniker som hävdar sin kompetens och olika priser etc. Jag är tacksam för alla svar! Stor kram

• Svar på tråden Funderar på näsplastik!
  • Carma

Mitt val är akademikliniken i Sthlm.

Lycka till.

• Majsan2007

Ja det är väl akademikliniken det lutar åt, de känns seriösa med att det i priset alltid ingår narkos samt eventuella efterkorrigeringar. Carma, har du erfarenhet av akademikliniken själv?

• Paddan

Hej Majsan,
    Jag har opererat min näsa två gånger på Akademikliniken, för samma kirurg. Andra gången var en korrigering då första blev bra men inte precis som jag ville ha den.

Jag kan varmt rekommendera dem, de har varit mycket professionella rakt igenom.

Ett litet tips: ta ledigt ordentligt, kanske ett par dagar före och minst två veckor efter operationen. Man får en- två veckors sjukskrivning beroende på operation. För den senaste fick jag en vecka men jag hade nog behövt vara hemma några dagar till.

För övrigt är näsoperationen bland det absolut bästa jag gjort, satt faktiskt och tittade på före -och efterbilder senast idag och operationen har gjort enorm skillnad både för min utseende och mitt självförtroende.
    Lycka till!

• pickolina

En gammal kompis op sin näsa på AK och den blev jätte fin och hon var jätte nöjd med dom på alla sätt och vis.

• Carma

Majsan2007,

Jag har inte gjort op än, men planerar att göra det inom kort. AK har en av världens bästa mikrokirurger, och en kirurg som är just duktig på näsor :D om man får säga så.

• Majsan2007

Carma
    Ok, vilken kirurg är du inbokad hos? Vad är namnet på kirurgen med "näskompetens"? Du måste rappotera här om hur din operation gick! Tack för tipsen!

• Majsan2007

Paddan! Vem var din kirurg? Valde du honom/henne själv eller blev du tilldelad? Vad fick du betala?

Svar på tråden Funderar på näsplastik!