• maj-07

en liten fråga...

jag o min sambo har gått i giftas tankar länge, men tyvärr e inte alltid budjeten som vi tänkt:)
    Vi funderade på att bjuda de allra närmsta ca20 st inkl. 5 barn på midsommar afton på vårt landställe(väddö) e det knas o göra så?
    sedan undrar jag vad tror ni det går på? med kläder, mat, dukning, ring m.m
    tkram:D

• Svar på tråden en liten fråga...
  • Pumpkin

Tycker det låter helt underbart jag! Väddö är ju himlans mysigt också, lyllos er som har lantställe där

Vad det kan tänkas gå på är lite svårt att svara på utan att veta vad ni är ute efter för ring, klänning, mat osv

• albin04

Nej det låter absolut inte knasigt. Varför skulle det vara det?!
    Att ha bröllopet/festen på erat lantställe kan ju inte bli mera "ni". De blir nog jättefint och mysigt på alla sätt.

Som sagt så är det jätte svårt att beräkna budget när man inte vet vilket typ av bröllop ni ska ha. Vilken slags mat ni ska bjuda på? 2 eller 3 rätters middag? Frisyr/make ska det lejas för eller något du kommer att göra själv? Klänning? Din sambos kläder? Ring? Som sagt svårt att svara på.

Ett alternativ är ju att ta en kuvertavgift om ni känner att det blir svårt med budgeten. Lycka till med allt!!

• maj-07

Norrsken
    Tack:) vad glad jag blir att du tycker det låter som en bra ide:)
    till ringarna har vi en del guld o smälta, så det e väl jobbet o stenarna som kostar...
    de klänningar jag brukar tycka e fina brukar ligga runt 4-6tusen tror jag.
    mat? kan man inte ha typ grillat(vi har en sån där stor fastguten grill)o sen "vanlig" midsommar mat o givetvis dryck:)
    bara det blir fint väder:)

• InaHjärtarAdam

det låter som rena drömmen!!! :)
    tror inte det skulle kosta speciellt mycket, beror på hur dyra vanor ni har.

• maj-07

glömde säga att håret o mejk får jag, jag e frisör;)

• Fru Cinderella

Mellan 10.000-15.000 kanske???

• Pumpkin

Grillat låter som en toppenidé, så otroligt passande och mysigt när man är på landet Om ni redan har guld att smälta så blir det ju som sagt billigare, och med grillat/buffé och ingen kostnad för frisyr/makeup så kanske ni kan räkna med... Max 20000kr? Om ni ska ha alkohol och så tänkte jag, och göra maten själv

• Pumpkin

Förresten, ska han också ha en vigselring, eller har han bara förlovningsringen?

• GretaG

En helt magnifik idé!!! :D
    Vad det skulle tänkas kosta? Svårt att säga eftersom jag inte vet vad ni är ute efter, men ni bestämmer ju helt o hållet. Ni kan ju välja tex enkel grillning till mer påkostat. (jag vet grillat kan vara dyr med)
    Enkla kläder med ängsblommor i håret e ju vackert.
    Så det är upp till er vad ni vill lägga.
    Sätt en summa o utgå från den.
    Din klänning behöver inte vara en typisk bröllopsklänning utan en enkel o vacker sommarklänning som fladdrar i vinden.

Tycker det är en helt underbar idé!! Kör på den!

• albin04

Det är bara ni själva som sätter nivån på erat bröllop. Vill ni ha grillat och vanlig midsommarmat så är det självklart det ni ska bjuda på.
    Ni ska inte tänka på vad någon annan säger/tycker,det är erat bröllop och det är ni som bjuder på det som ni tycker passar/vill ha på erat bröllop.

• Fru Cinderella

Låter för övrigt som en helmysig idé

• maj-07

vad snälla ni e som svarar.vi tänkte smälta ner våra förlovningsringar o några ärvda vigselringar o göra helt nya, killen vill oxå ha vigselring så det blir fyra ringar.

Svar på tråden en liten fråga...