• missi

naturlig bröstförstoring?

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av de krämer man kan smörja brösten med för att göra dem fastare och större. Jag har hört en del om sådana krämer men är lite skeptisk till om det verkligen ger resultat. Är det någon osm har prövat eller vet någon bra sida med information om detta.

• Svar på tråden naturlig bröstförstoring?
  • Lena+Mattias=sant

De kan inte göra resultat om de inte ändrar i generna för var fettet placerar sig eller gör att man går upp i vikt...

• jocelyn

Bättre hy dvs mer elasicitet kan man få viss hjälp med genom olika livsmedel. Muskulaturen i bröstet kan tränas och även kroppens hållning. Solskydd kan hindra "rynk-dekolletage". Mer än så är svårt att göra för att få snyggare/fastare/större/bättre bröst. En del som går upp i vikt får mer fett äben på brösten, för andra händer inget. En del får större bröst av hormoner -främst p-piller- medan andra inte märker någon skillnad.

Krämer kan vara sköna att smörja in med, men någon direkt effekt har de inte annat än att hålla huden återfuktad.

• weronicka

Har aldrig heller tidigare trott att det fungerar med alla dessa mysko krämer men har faktiskt flera vänner som provat Siluettes bröstförstoringskräm. Okej man kanske inte får jätte stora bröst men de blir definitivt fastare och ser fylligare ut. Kolla in www.siluettesverige.com/
    om du är intresserad. De verkar vara ett seriöst företag.

Weronicka

• jocelyn

Bluff bluffeti bluff bluff säger jag om den där produkten. Du gör inte reklam för skräpet va?

• simply

jocelyn - missi frågade om produkter; weronicka nämnde en ... det är knappast någon reklam.

missi - har du hört talas om Bountiful Breast? piller som sägs göra hormonförändringar och därigenom få brösten att växa... har inte använt det; men är mycket nyfiken på det.

• jocelyn

simply; många här på BT gör reklam för skit de säljer i MLM eller dylikt. Denna produkt är BLUFF.

• simply

Produkten är känd nästan världen över - har du provat den Jocelyn?

• jocelyn

Öh nej, jag går inte på bluffprodukter som denna. Som sagt; MLM-produkt. Det är inget "läkarsamfund" som har godkänt den etc som de påstår på hemsidan och innehållet kan vem som helst granska; det är bara bluff alltsammans.

• Torch

Att ni bara vågar er på att försöka förstora brösten med krämer! Låter helt vanvettigt, om jag själv får säga det.

Alla är ju rädda för cancer. Vad är cancer, då? Jo, okontrollerad celltillväxt! Cellcykeln, dvs cellens liv, är kontrollerad av "pådrivande" faktorer (protoonkogener) och "bromsande" faktorer (tumörsuppressorgener). Om bröstförstoring med kräm funkar, måste man alltså in och mickla med takten på cellcykeln och därmed påverka de gener som är involverade i cancerutveckling. Farligt om det funkar, om det inte funkar är det väl onödigt att slänga pengar på sånt.

Låter som att det t o m skulle vara smartare att operera brösten, även om jag aldrig i livet skulle göra det...

/Med dr i cancerforskning

• simply

Torch - håll i hatten, det är ingen av oss som har sagt att vi har provat dessa krämer, eller ens ska prova... ;)

• ceciliaj

När jag var yngre o mycket naivare åt jag piller för flera tusen för att få större bröst. Det funkade såklart inte o nu sitter jag här med silikonbröst

• MuffinsTönt

En kompis kompis(!) berättade att hon har fått fastare börst genom att massera dem i 2min varje dag i 2veckor.

Hon tycker att det fyller ut bh:n mer än förrut.
    Jag vet inte om det är sant. Men om man tänker att det är som muskelträning så kan man ju bygga upp bröstmusklerna.

Varför inte prova?

Själv så glömde jag av efter ett tag. :D

• Swing

Inget ont om "hälsokost" och sådana preparat, men jag (med förflutet i läkemedelsbranschen för länge sen) brukar tänka att om alla dessa preparat var så fantastiska borde de väl vara registrerade läkemedel och förskrivas av läkare(?). Samt att de borde vara på förstasidorna i alla tidningar och verkligen vara världssensationer.
    Nej, jag går inte på bluffen om naturlig bröstförstoring, enkel bantning och allt annat sånt.

Svar på tråden naturlig bröstförstoring?