• Bröllopstokiig

Symtom som UVI !!!

Hej !
    Jag vill skriva om en erfarenhet som min syster fått uppleva nu snart i över ett års tid ang symtom som kan tros var UVI.
    Detta är lånnngtttt..men jag rekommenderar verkligen att ni som är drabbade av detta läser det här det kan vara en öppning till att återgå till sitt gamla friska liv :).

Allt började förstås med en kraftig urinvägsinfektion där det till en början hittade bakterier och hon fick penicillin, tre olika sorter eftersom de inte bet på uvi:n, ganska vanligt som jag förstått. Trots efter att bakterierna försvunnit efter en tid hade hon fortfarande kvar symtom som vanligt, men eftersom inga bakterier kunde hittas så fick hon ingen penicillin utan det nästan ansågs som kroniskt eller som de brukar också tro psykiskt !!
    Till slut satte de in henne på en långtidsbehandling med låg dos av penicillin i alla fall som hon nu ätit i ett halvår utan resultat.

Alla dessa symtom som hon har ger en känsla av att hela nedre partiet verkligen är sjukt som ont vid kissandet (ej sveda) och även långt efter toalettbesöket, ett kraftigt tryck i nedre delen av buken vet inte om hon skall sitta eller ligga.
    Sedan efter att hon gjort nr 2 vid toalettbesöket så har hon känslan av att det gör ont inne i tarmen lite svårt att förklara men en känsla som man kan få efter ett stort nr 2 besök på toalett om ni förstår, men då med ett långvarig bestående ont.
    Sedan också att hon vid kissandet känner att hon inte får tömma kissblåsan helt och att hon får sitta länge innan den är någorlunda tömd, detta ger då fler ofta toalettbesök.
    Ville också få en undersökning av tarmen som hon också började misstänka skulle ha något samband men det blev inget av.

Hon har varit på kvinnokliniken och gjort ultraljud, cystoskopi osv där inget har gett resultat sedan då att det i omgångar har mätt urinmängden i blåsan vilket nu har visat lite olika men senast 1 ½ dl kvar efter kissandet, det anses som mycket.
    Nu fick hon ingen diagnos av läkaren på vårdcentralen eftersom hon inga bakterier hade och kan då inte sägas som uvi, utan fick svaret att det finn inget vi kan göra för dig mer det är kroniskt. Tänk då reaktionen efter detta besked?..att man vid 40 års ålder får detta besked, hon bröt totalt ihop och allt rasade samman för det första sitta hela dagarna med dessa symtom och att det fortfarande efter dessa snart 1 årstid inte kunnat har sex pga av all smärta och obehag som uppstår det går helt enkelt inte ha något intimt.

Men vi gav inte upp utan ansåg att hon hade rätten att får träffa ännu en annan läkare vilket de först nekande men vi stod på oss. Hon fick ännu en remiss (ca 2 månader sedan) till en annan ort där hon fick träffa en läkare som till en början menade att dessa symtom är vanliga hos kvinnor men att det för vissa kan gå över med tiden eller då inte och att risken finns att det blir kroniskt. Men efter alla om och men så undrade han om han skulle skicka henne till en sjukgymnast som han visste hade stor erfarenhet med dessa typiskt kvinnliga sjukdomar.
    Sagt och gjort så följde jag henne dit för en vecka sedan och hon han inte mer än se på henne och konstaterade efter journalen att hon förstod varför alla dessa uvi liknande symtom uppstod av?.hennes bäcken är totalt snett på höger sida pga att muskeln som håller bäckenet på plats är kort likaså vaden på höger ben som tydligen också hör till sammanhanget var helt stum.
    Ja så hon på började behandlingen direkt, med hjälp av tummmen via ?öppningen där bak? töja ut muskeln så att den blir längre och då skall bäckenet till slut bli på sin plats efter 1 besök i veckan 8 ggr till att börja med. Stretcha vaden ej träna bäcken muskulaturen nu till en början och inte heller gå för långa promenader ca 3 km.
    Denna sjukgymnast tycker att det är synd att kvinnor skall gå med dessa symtom ibland hela livet utan att veta vad det beror på i detta fall kan ingen läkare hjälpa. Hon har forskat länge på detta och har själv kommit fram till detta problem som kan tolkas som en uvi utan bakterier. Män kan tydligen också drabbas med då denna känsla av ont i buken.
    Sedan tyckte hon att det var konstigt att hon inte fått korsryggen röntgad och tyckte att hon skulle kräva det.
    Hon skall den 5 mars igen på en behandling och vi ser med gott mod på att detta skall lyckas, kanske någon av er andra nu sitter med dessa symtom och har fått diagnosen = noll, kolla upp detta.
    Om ni vill ha kontakt med denna sjukgymnast så kan ni mejla mig jag vill inte lägga ut hennes namn utan hennes tillåtelse. Mail: collie506@hotmail.com

Kramizar Pearlwhite

Svar på tråden Symtom som UVI !!!