• Vinterbrud feb -07

Nygift, vad göra nu?

Vi gifte oss den 17:e, alltså för 10 dagar sen. Är lite orolig för det har fortfarande inte stått under "Vigda" i tidningen.. Och andra som gifte sig samma dag stod med förra tisdagen!
    Har läst här tidigare att internet banken brukar va snabba på att ändra namnet, men mitt gamla namn står kvar där. Är jag lite för hetsig? ;) Lr ska jag ringa och kolla någonstans så att allt är OK? Är det till Skatteverket då eller?
    Tacksam för svar..!

• Svar på tråden Nygift, vad göra nu?
  • Dallas

Hej
    Vi gifte oss 10/2, vi beställde annonsen till den 13/2 och den stod med då. Papper från skatteverket och vägverket kom snabbt.Internetbanken hade ändrat automatiskt, men jag fick själv gå in och beställa ett nytt visakort. Alla ställen uppdaterar inte automatiskt, så jag har mailat de ställen där jag är kund: t ex Coop, Ica, bensinföretag, där jag har försäkringar. Har ändrat själv på hitta.se
    Ring och kolla för säkerhets skull om inget händer de närmsta dagarna. Självklart vill man att allt ska ändras snabbt! Du är inte för hetsig jag är likadan

• Vinterbrud feb -07

Får väl ge mig till tåls några dagar till då.. :) Förhoppningsvis kommer det papper från skatteverket och vägverket snart.
    Tack för svaret!

• Dallas

Konstigt att skatteverket dröjer! Jag fick nytt personbevis efter 3 dagar.
    De andra kan man ju förstå att det dröjer men skatteverket..... Ogillar också att vänta!! Lycka till!

Svar på tråden Nygift, vad göra nu?