Svårt att ta mig vidare
För några år sen gjorde mitt livs stora kärlek slut med mig. Den sista tiden vi var tillsammans upplevde han mig mer som kompis än som flickvän. Jag blev helt förkrossad, men med tiden började jag hoppas att det skulle gå över när jag blev tillsammans med någon annan.
Nu har jag ny pojkvän som jag tycker väldigt mycket om. Han är bra på alla sätt, vi passar bra ihop och har roligt tillsammans, men jag har egentligen aldrig känt mig vansinnigt kär i honom. Jag har fortfarande otroligt mycket känslor kvar för killen som jag var tillsammans med innan och tänker på honom väldigt ofta. Det får mig att tvivla på mitt nuvarande förhållande som inte känns lika kärleksfullt som det jag hade med min före detta. Kanske skulle mina känslor försvinna om jag träffade en annan kille som jag verkligen blev kär i? Eller kanske de inte försvinner ändå och då har jag förlorat en toppenkille (min nuvarande). Jag kanske inte kan bli riktigt kär igen eftersom min före detta pojkvän betyder så otroligt mycket för mig? Jag är så rädd att det ALLTID kommer kännas som att han är den som jag allra helst vill ha.
Jag vet verkligen inte hur jag ska göra! Någon som har erfarenheter av en liknande situation eller som vill komma med några tankar och tips?