• ior2

Svårt att ta mig vidare

För några år sen gjorde mitt livs stora kärlek slut med mig. Den sista tiden vi var tillsammans upplevde han mig mer som kompis än som flickvän. Jag blev helt förkrossad, men med tiden började jag hoppas att det skulle gå över när jag blev tillsammans med någon annan.

Nu har jag ny pojkvän som jag tycker väldigt mycket om. Han är bra på alla sätt, vi passar bra ihop och har roligt tillsammans, men jag har egentligen aldrig känt mig vansinnigt kär i honom. Jag har fortfarande otroligt mycket känslor kvar för killen som jag var tillsammans med innan och tänker på honom väldigt ofta. Det får mig att tvivla på mitt nuvarande förhållande som inte känns lika kärleksfullt som det jag hade med min före detta. Kanske skulle mina känslor försvinna om jag träffade en annan kille som jag verkligen blev kär i? Eller kanske de inte försvinner ändå och då har jag förlorat en toppenkille (min nuvarande). Jag kanske inte kan bli riktigt kär igen eftersom min före detta pojkvän betyder så otroligt mycket för mig? Jag är så rädd att det ALLTID kommer kännas som att han är den som jag allra helst vill ha.

Jag vet verkligen inte hur jag ska göra! Någon som har erfarenheter av en liknande situation eller som vill komma med några tankar och tips?

• Svar på tråden Svårt att ta mig vidare
  • brudkronan

Har inget svar till dig men känner igen mig... har i nio år varit djupt förälskad/älskat en man sokm jag sedan första dagen jag träffade honom varken varit tillsammans med eller inte varit tillsammans med... Jag har försökt att ha andra mer realistiska förhållanden under den här tiden, men det faller alltid på att hur fantastiska de andra männen än är, så är de aldrig HAN... För min del måste jag på ngt vis bli fri från mina känslor då jag inte längre tror att det någonsin kan bli han och jag... men det är verkligen ingen lätt sak. jag hoppas att tiden skall göra jobbet...

Vill bara klargöra att det inte finns någon otrohetsproblematik i mitt dilemma - åtminstone inte från min sida. Ingen hustru/fästmö/flickvän som har farit illa, och de andra männen jag försökt vara med har jag varit trogen mot - men också brutalt ärlig mot så fort jag börjat förstå att jag fortfarande känslomässigt varit bunden till mannen jag är "besatt" av.

Så kram till dig ior2 - jag vet hur det känns... *suck*

• Fru Cinderella

ior2

Min första fråga som jag ställer mig själv är varför är du tillsammans med den här killen?

Jag tror säkerligen att du kommer hitta en kille som du blir vilt förälskad i, men det kommer inte fungera så länge du är med en kille som du tycker si o så om, det är ju varken juste mot honom eller mot dig.

Egentligen gör du ju lite samma som "din stora kärlek" gjorde mot dig.. är mer en vän egentligen, inte den stora passionen!

Tror nog du behöver tänka över vad du gör och vill göra.. välj aldrig nummer 2, det är bara nummer 1 som är rätt.

Och om du inte kommit över honom än, nej men då kanske du inte är redo för ett nytt förhållande.. ge dig själv den tiden du behöver för att läka.

• oneheart

håller helt med _cinderella_
    nu gör du ju samma sak mot den här killen som din förra kille gjorde mot dig,, är mer kompis än partner. Det tycker inte jag är rätt emot honom, han behöver åtminstone få veta hur du tänker o känner så att han får en chans att välja el åtminstone förbereda sig på att du nog inte är lika kär i honom som han kanske är i dig..
    Tror du behöver vara för dig själv ett tag o fundera var du står o få en chans att komma över din förra kärlek, som sagt välj aldrig nummer 2, utan känner du dig inte kär - och DEN känslan tvivlar man aldrig på för då är man inte kär.. så ligg lite lågt..Lycka till! *styrkekram*

• anne på grönkulla

En annan fråga du kanske vill ställa dig är vad det är du flyr från i nuet genom att alltid fokusera på det ouppnåeliga? Är det så att du väljer bort lyckan i nuet med dem du är tillsammans med för en dröm? Och varför?

Jag tror ärligt inte att det finns en enda rätt person för var och en - man kan vara rätt för varandra vid olika tidpunkter i livet eller under olika omständigheter. Relationer måste man satsa på. Och är du inte beredd att satsa ska du heller inte leda nån annan till att satsa på dig - du är ju inte där utan i en annan dröm-relation!

Svar på tråden Svårt att ta mig vidare