• wifetobe07

Behöver hjälp med paypal!!!

Har nu skaffat paypal konto och registrerade även mig för "Expanded Use"... Det kostade 15 kr som skulle dras från mitt kort... Nu vet jag inte om jag gjorde fel... Kostar det alltid att ha paypal konto, eller anmälde jag mig till något extra?

Snälla, någon som vet????

• Svar på tråden Behöver hjälp med paypal!!!
  • Fru Cinderella

De drar alltid en avgift (som du får använda) när du startar kontot för att kontrollera så det är rätt kort etc

• wifetobe07

Aha, tack!!

Men "Extended Use".. behöver man verkligen ha det?

• Fru Cinderella

Nu överskred du mina kunskaper, det var så långt jag någonsin kommit på paypal ;)

Men nej tror inte det.. det är nog om man ska göra stora och många överföringar tror jag.

• Mrs*N* 18/8

Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror att det är för att du ska kunna överföra vilka summor som helst. Annars kan man typ överföra 1000 i månaden eller nåt sånt.. har jag för mig =)
    Så det är inget extraordinärt du gjort

• wifetobe07

Alltså överföra till ett paypal konto? Trodde det drogs automatiskt från Visa kortet när man köpte något? Ursäkta, men jag är helt grön på detta...

Om över 1000 kr är gränsen för extended use känns det ju ok ändå. Kan ju hända att man hittar en klänning för över det :)

• malin&eric

Man kan betala antingen genom att paypal drar kortet (då behöver man inte extended use) och man kan komma upp i ganska höga summor, definitivt över 1000 kr (köpte själv en klänning för 2100). Eller så kan man föra över pengar till paypal och sen föra över från paypal till någon annans konto. Då finns det begränsningar på antal transaktioner och summa om man inte har extended use. Tips är att läsa användarguiden. Står mycket praktisk info där.

• Mrs*N* 18/8

Nja jag har extended use och pengarna dras direkt från mitt VISA-kort när jag gör en överföring via paypal.
    Tycker definitivt att extended use är bra att ha

• saragran

Expanded use ar till for penga overforing till annat pay pal konto eller fran pay pal konto till bank konto. Gor du det har du en total grans pa ca £1600, sa om du (som jag) anvander paypal for att fora over pengar fran engelskt konto till svenskt konto via paypal sa ar 1600 pund inte sa mycket, varav expanded use ar ganska nodvandigt! Du far da mer eller mindre obegransat med utrymme. Om du saljer saker over ebay eller dylikt ar det ocksa nodvandigt om du vill fora over pengarna fran paypal kontot till ditt bank konto!

• AdoreMe

Ni som använder PayPal, vilket sorts konto har ni ? "Personal Account" eller "Premier/Business Account" och upplever ni skillnaderna som väldigt stora ? Jag har bl.a hört någonting om att det är "up to 5 credit or debit card payments per year" på "Personal Account", stämmer det ? Det låter lite, men det kanske är bara som det låter

Svar på tråden Behöver hjälp med paypal!!!