• Anna84

Gravivitetstest och kondomer

Hej. Jag har ett par frågor:
    Ni som är gravida, när visade testen att ni var det? Hur långt efter att ni beräknat få mens men den kom inte? Har gått 14 dagar över men den visar negativt.
    Har ni varit med om att ha väldigt regelbunden mens till att det bara hoppar över en gång eller är jätte försenad?
    Brukar man se att kondomen har gått sönder eller spruckigt? Vi använder kondom och kollar den alltid och är jätte noga, den har aldrig gått sönder. (och vi är inte vilda grrrr )
    Vet inte om jag känner mig gravid eller bara hittar på. Vill ju gärna veta, jobbigt att vänta.

MVH Anna

• Svar på tråden Gravivitetstest och kondomer
  • Neverenough

Om ni använder kondom och inte märkt att den spruckit så har den nog inte det, tror att du kan var lugn. Testen ska ju kunna visa positivt redan dagen man beräknar att få mens. Jag tror att du bara är orolig och att det är därför den är försenad! Har hänt mig flera ggr just när jag oroat mig för saker, t.ex. för att jag skulle vara gravid... en gång hoppade den över helt en gång.

• Bedbug

Jag testade negativt två dagar innan beräknad mens och positivt en dag efter. Enda sättet man kan blivit befruktad och graviditetstestet visar negativt två veckor efter beräknad mens är väl troligen utomkvedshavandreskap, som ju är rätt ovanligt...
    Men litar du inte på testet så prata med MVC.

• Sibbis

Kan det vara så att du är lite nervös oxå? För att du ev har blivit gravid? Kroppen kan ju reagera på den spänningen oxå, o då kan mensen utebli.
    O angående när kådisen går sönder... Jag o en dåvarande upplevde det några gånger, o det var inte direkt något litet HÅL... Snarare att den hade spruckit hela vägen i princip, bara hölls ihop av trådar. Så ni hade nog märkt det :P

• Anna84

Tänke bara säga att: MENSEN HAR KOMMIT!
    Har aldrig varit såååå lycklig som idag... haha

Kram på er.

Tack för hjälpen!

Svar på tråden Gravivitetstest och kondomer