• mian73

Underkläder för stora boobs??

Hjälp!
    Har ganska stora boobs och har därför svårt att hitta lite snyggare underkläder. Får oftast hålla till godo med Lindex vita och svarta bygel-BH med massor av spets på... Hittade nu en engelsk sida på nätet www.bravissimo.com som hade massor av fina underkläder. Problemet är att jag inte förstår mig på storlekarna. Vad är 32E, 36D mm i svenska mått? Har oftast 85 DD till 85E när jag handlar här hemma. Någon som kan detta eller vet om en svensk sida med lite större BH-storlekar???

• Svar på tråden Underkläder för stora boobs??
  • Linum

Testa www.sallyochsara.se (tror jag att det är). Har butik i Halmstad också.

Min syster är ganska välutrustad och användar alltid Primadonna. Finns i välsorterade underklädesbutiker. Jag har köpt min "trådlösa" bh till brudklänningen där. De har jättefina lite mer arbetade underkläder, men även helt vanliga.

• mian73

Tack för tipsen. Verkligen bra sidor.
    Nu kan jag sätta mig och välja och vraka. Vad skulle man göra utan alla goa tjejer på BT?!? Här kan man få tips om allt...

• FruÖlandstok

woho! jag passar på å tacka för tipsen också.. brukar också ha svårt att hitta fina underkläder..

• Speckledust

Använda det här länk för att hitta behå storlek i andra land www.85b.org/bra_conv.php 85DD motsvara en 38DD i England. Cup size är det samma men i sverige mäta de i cm och i england inches

• Pumpkin

Bravissimo är superbra! Bra priser, snabb leverans och jättelätt att byta om det blir fel.

När jag beställde därifrån så omvandlade jag 65G till 30F, det är alltså samma. På www.sallyochsara.com finns också en omvandlingstabell som är super!

Sally&Sara är guld! Väldigt kunniga och hjälpsamma.

Sen vill jag puffa lite för Details i Stockholm och Örebro, www.details.se, de är också helt underbara!

• Pumpkin

DD är ju ett mått som egentligen inte finns i Sverige, men som svenska butiker har börjat märka upp BH:ar med. Egentligen är DD den engelska storleken och motsvarar en E-kupa i svensk storlek.
    Har du DD nu så är det alltså detsamma som DD om du beställer från Bravissimo

• silverdrake

jag har DD eller F brukade köpa mina underkläder på Miss mary of sweden, tyvärr har de ingen butik längre men det finns iallafall postporder.

www.missmary.se/

märket Change brukar ha lite större storlekar som är snygga också.

• V&L

jag kan bara rekommendera www.change.com

Finns i Täby centrum om man bor i Stockholm och flera i Göteborg bl.a. kolla hemsidan för adresser- De har kupor upp till H eller J och var MYCKET trevliga. har 2 "brud"-Basque. En enklare och en med spets. + massa annat att kombinera och mycket kunniga och som sagt trevliga och prisvärda! Nytt märke som tydligen är danskt!

• Tingeling1234

Jag har gjort en sammanställnig över tips jag har hittat för oss med större bröst. Om du vill kan jag maila den till dig.

Svar på tråden Underkläder för stora boobs??