• J&B

Nonchalant bemötande

Hej alla!

Jag och min sambo har inte riktigt bestämt oss huruvida vi ska ha färdiga inbjudningskort eller försöka göra dem själv.

Hur som helst så begav vi oss häromdagen till Ljunggrens papper i Gamla stan dels för att undersöka deras utbud samt dels för att bolla lite idéer. Vi blev extremt dåligt bemötta av affärsinnehavaren. Hon heter Barbara Bunke tror jag, och hon behandlade oss såsom vi vore förståndshandikappade. När jag frågade om de kunde hjälpa oss med att trycka texten så fick jag en lapp, och om jag läste HELA lappen så behövde jag inte fråga mer…

Jag fattar inte vad hon håller på med! Har någon annan upplevt något liknande där?

• Svar på tråden Nonchalant bemötande
  • ichm

Det finns jättevackra papper på en affär vid Upplandsgatan.... Papper för konstnärer heter butiken och jag tror att den ligger på nummer 23. Hon hjälper nog inte till med tryckning men vi skrev ut våra kort på en bläckstråleskrivare, det gick alldeles utmärkt!!

• Meddelande borttaget
  • KarinJohan

Var just där själv för att få lite inspiration och fick veta att jag kunde få köpa en bok för 300 kronor. Sen visade hon ett vitt standardpapper som de sålde mkt till bröllopsinbjudningar. Det var all inspiration de kunde stå till tjänst med gratis!! Kommer således inte heller att gå tillbaka dit. Funderar istället på pappersaffären på Norrlandsgatan, Stockholm.

• Humlan

Jag tror att Barbara är här inne ibland. Det var någon som hade skrivit i en tråd att hennes bok var jättedyr i hennes egen affär, och det kom ett svar från en Barbara som skrev att så var det inte alls.

Tror i alla fall att det var hon själv som skrev det!

• Ellte

Tycker att Barbara Bunkes bok är bra och inspirerande, men dyr (om man nu törs skriva det) men jag lånade den på biblioteket,,,så billigt så! Jag känner inte till Sthlm, men här i Götet har jag fått bra hjälp och tips på Arkivet. Förhoppningsvis är de lika bra i Sthlm!

• Jj?

JAg var på arkivet igår... Vilken UNDERBAR affär! *ler*

De hade precis sånt papper jag ville ha!
    *kram*

• Lillpucko

Vad är Arkivet? Var? Vad hette affären på Norrlandsgatan? Jag var på Svenskt papper vid Stureplan idag och de hade många olika fina papper men jag tyckte att det var ganska dyrt, fast jag har inte jämfört nåt med andra affärer. Hade inte tänkt att inbjudningar etc skulle innebära någon större kostnad... Men det är faktiskt himla kul att bestämma hur allt ska se ut

• Jj?

Göteborg. Finns den i Stockholm också?

*kram*

• Anonym

Min åsikt...

Ljunggrens papper är en i sitt slag unik affär. Affärsinnehavaren står till tjänst med "unika" tjänster och speciell service. Men detta måste du betala för. Vem som helst förstår att man inte kan få kreativa förslag gratis. Damen har förmodligen viktigare saker för sig än att ge alla kunder kreativa idéer. "Bättre" saker är förmodligen att göra jobbet åt dem som är villiga att betala för hennes service. Är man bara beredd att betala för det man förväntar sig är det inget problem, men att förvänta sig gratis inspiration och rådgivning är löjligt. Jag skulle tippa på att boken är skriven delvis till dem som inte har lust att betala för hennes personliga service, för då kan man göra jobbet med korten själv. Och var glad att hon gjort ett infoblad om vad du bör tänka på om du vill göra egna bröllopsinbjudningar, då behöver du inte hennes hjälp.Förstå hur lång tid det tar att hjälpa ett enda par med kreativa idéer, råd och förslag, ska hon göra det gratis och bara överleva på vad hon tar för papperet? Det blir man nog inte fet på...

Jag är en nöjd Ljunggrens-kund, det kostade, men det smakade också!

Svar på tråden Nonchalant bemötande