• Neverenough

    Mini-Pe

    Någon som äter Mini-Pe? Erfarenheter?
    Ska börja med det snart, tog Exlutena förut som jag blev väldigt nedstämd och så av...

  • Svar på tråden Mini-Pe
  • Fru Cinderella

    Mini-Pe hmm.. var det inte de jag åt förut som de sen sa slutade sig göra så jag fick börja på Exlutena i stället?! Hmm.. är nästan säker på det..

  • Neverenough

    Det kanske är Follistrel du tänker på? Den tillverkas inte längre.

  • Fru Cinderella

    nope.. de har jag aldrig hört talas om så de kan det nog inte vara ;)

  • Fru Cinderella

    Om det nu var Mini-pe så fungerade de guld för mig

  • Neverenough

    Mini-Pe finns i alla fall fortfarande, jag fick ju recept på dem idag.

  • Fru Cinderella

    Jo, tänkte att jag kanske missuppfattade när jag fick byta.. kanske var av någon annan anledning

  • Neverenough

    Kan det förresten vara så att man får mindre biverkningar - nedstämdhet, mellanblödningar etc.- om man tar minipillren exakt samma tid varje dag?

  • Fru Cinderella

    Ingen aning faktiskt.. jag tar dem på exakt samma tid (har satt alarm på mobilen ;)) Men jag blöder ändå varannan vecka :(

  • Pepparmyntan

    Jag andvänder Mini-Pe och jag tycker att de har funkat bra. Tror inte att eventuella biverkningar påverkas av om du tar dem vid exakt samma tidpunkt men man ska naturligtvis försöka ta dem så exakt som möjligt för att få högsta säkert.

  • lønborg

    Jag äter Mini-Pe och dom fungerar bra för mig. Från början var min mens mycket oregelbunden innan kroppen "vant" sig vid dessa hormoner. Åt tidigare Trionetta, men mitt blodtryck tog skada av dom. Hoppas att allt går bra..

  • lønborg

    Jag tar mina ungefär vid samma tidpunkt, men ibland kan det bli att jag glömmer dom så det blir några timmar senare. Vi har haft sex som vanligt. Inget har hänt mig, men var ändå försiktig om du nu inte planerar graviditet.

Svar på tråden Mini-Pe