När säger man att man älskar varandra?
Jag är tillsammans med en underbar man sedan drygt tre månader. Det fungerar för det mesta väldigt bra, vi har våra konflikter men de löser vi och på det hela taget har jag nog aldrig haft ett bättre förhållande än detta. Jag känner redan nu att det här är en man som jag helt klart kan se mig själv med under många år framöver, gifta mig, bilda familj etc. Att jag verkligen älskar honom har jag vetat länge, jag tänker det varje dag.
MEN: han har hittills aldrig sagt att han älskar mig. Jag vet att han är lite blyg när det gäller att uttrycka stora känslor - han är bra på att VISA kärlek på andra sätt men dålig på att säga det i ord. T ex en gång sa jag att jag var kär i honom (vilket i mina ögon är så stort man kan säga det utan att använda ordet "älskar"). Han frågade vad jag la in i ordet "kär" och jag förklarade att det var väldigt stort för mig. Han svarade efter många om och men att han gillade mig.... Jag blev tyvärr jätteledsen över det och har efter det känt att jag inte vill säga något liknande igen, eftersom jag skulle bli så sårad om han inte gav mig ett lika starkt gensvar. Han har sagt att han tycker jättemycket om mig, att han har känslor för mig och så men inget mer än det.
Jag har hittills inte varit med om att en man har tagit så pass lång tid på sig med att säga att han älskar mig och ju längre tiden går desto mer börjar det kännas som att jag aldrig kommer att få höra det. Eftersom han varit lite mer sval i att uttrycka känslor för mig så vill jag inte heller vara först med att säga det till honom. Är det vanligt att det tar så här lång tid? Eller ska jag bara inse att han helt enkelt inte känner samma sak för mig som jag gör för honom?
Det är ju tyvärr inget man vill fråga om rent ut... Var har ni för erfarenheter?