• chiqitita

Hur förlänger man en reseförsäkring när man redan är på plats?

Jag är desperat på att försöka förlänga mina föräldrars resa med två veckor. Men dom är ju redan utomlands och mamma säger att det går inte att förlänga en reseförsäkring. Är det så??
    Att det är något man måste göra innan man åker? Finns det inte en försäkring man kan köpa och lägga till för dom två veckorna då??? Någon som vet? Dom har åkt från Sverige till USA.

• Svar på tråden Hur förlänger man en reseförsäkring när man redan är på plats?
  • Akvavit

Hur länge har de varit borta redan?

• Linum

Det kan vara olika mellan olika fskbolag.
    Ring till dina föräldrars försäkringsbolag och kolla. Det går inte att svara på på rak arm här.

• silvera

Min man arbetar utomlands, och måste åka hem inom 45 dagar, för annars gäller inte vår reseförsäkring.
    Men INNAN man åker utomlands kan man förlänga sitt försäkringsskydd, men det blev dyrt, så då är det billigare att åka hem, och sedan åka tillbaka.
    Vi har pratat med vårt försäkringsbolag, som är Folksam, och de tyckte att han skulle åka hem lite oftare, för att annars blir det så dyrt.

• chiqitita

Oj, det verkar vara svart att losa det har! Dom har varit borta i sex veckor och har tva veckor kvar. Men det verkar ratt hopplost att kunna forlanga en forsakring da. Sa ledsamt eftersom jag verkligen ville att dom kunde stanna tva veckor till! Men jag forstar ju att dom inte kan vara har utan forsakring.

• Akvavit

Kolla upp med de här, de har separata reseförsäkringar. Tror det är ganska dyrt, och jag vet inte hur det funkar om man redan är utomlands, men det kan vara värt att kolla upp.
    www.europeiska.com/sv/Privat/

• anne på grönkulla

Är det reseförsäkringen som ingår i hemförsäkringen? Den går nog inte att förlänga men hör med bolagen (inte bara ert eget) om det går att köpa till mer när man redan är på plats.

Och om man arbetar utomlands så borde man väl vara försäkrad via jobbet, inte med sin egen hemförsäkring i Sverige?

• silvera

anne på grönkulla
    Jag antar att det var min man du menade... Han är konsult och är projektanställd. Å på något vis så får han betala allt själv, skatter, försäkringar, utbildning, resor... Hade han varit fast anställd, så hade de betalat sådant åt honom, men då hade han också tjänat mindre.

Svar på tråden Hur förlänger man en reseförsäkring när man redan är på plats?