Låten "the Rose" på svenska
Är det någon som vet var jag kan hitta texten till "The Rose" på svenska? Eller ännu bättre om det är någon som har den.
Tack på förhand.
Är det någon som vet var jag kan hitta texten till "The Rose" på svenska? Eller ännu bättre om det är någon som har den.
Tack på förhand.
Anna-Lotta Larsson har sjungit den på svenska, "rosen", finns på hennes CD Tidlöst.
Tack! Alltid lika pålitliga BT!
Här är texten, jag hade kvar den på datorn sen min dotter döptes :)
"Nån sa: Kärlek är en flykting
för vacker för att dö.
Nån sa: Kärlek är ett rakblad
som glimmar i en sjö.
Nån sa: Kärlek är en galge
där blinda står i kö.
Jag sa: Kärlek är en blomma
och du är blommans frö...
Kärlek är en trasig fjäril
som döpts till anarki.
Kärlek är en mjuk befruktning
i skuggan av ett skri.
Som en man som säljer längtan
för att orka härda ut.
Kärlek är en sällsam saga
utan början och utan slut...
När din kropp är rädd och frusen
och ditt rum är tomt och kallt
och du tror att ingen kärlek
finns för den saknar allt.
Kom ihåg att mitt i vintern
djupt begravd av iskall snö
gror ett frö av enkelt ursprung
som till våren blir en ros..."
Oj! Tack så jättemkt!
Vill bara berätta att det finns en anna svensk text till "the Rose" också. Lite "gladare" ton im man säger så (tycker bättre om den versionen) har den inte här, men ska kolla om jag kan få tag på den.
Ave Maria: Det visste inte jag :) Vore kul att läsa den!
Den jag skrev är från låten med Anna-Lotta Larsson
Finns det en gladare version vore det nog bra. Bruden som önskade sig den här på sitt bröllop, min kusin, lät lite tveksam när jag presenterade texten för henne
Lina_K: ja, den låter inte så "glad" texten, om man inte läser hela iaf (slutet gör att den blir positiv)
"Kom ihåg att mitt i vintern
djupt begravd av iskall snö
gror ett frö av enkelt ursprung
som till våren blir en ros..."
Det är ju en otroligt sorglig sång tycker jag. Får jag fråga vad ni ska ha den till? den är så tröstlös på ngt sätt.
Kusinen ville ha den sjungen i kyrkan men jag tror hon har ändrat sig... dessutom är hon biolog och sa "Frö? En ros är en buske och kommer inte från ngt frö" Vi får se vad det blir nu. Hon gifter sig först i augusti så vi her fortfarande lite tid på oss at välja..
Försökte leta på google men hittade inget. Verkar dock som om det finns minst en till text, kanske t.o.m. 2-3 till...