förrätt till barn?
Vad ska ni har för förrätt till barnen?
Vi själva funderar på lax med pepparrotskräm, men det tror jag inte barnen gillar.
Det ska helst vara ngt kallt som går att förbereda!
Vad ska ni har för förrätt till barnen?
Vi själva funderar på lax med pepparrotskräm, men det tror jag inte barnen gillar.
Det ska helst vara ngt kallt som går att förbereda!
Vi kommer ha samma förrätt till alla (Såvida de inte är allergiker så klart)
räk och kräftstjärtscocktail
Beror på hur gamla de är.
Vi har 12 bjudna barn och alla är under 18, men bara två är under 10 år. Därför ser vi ingen anledning till att ge dem annan mat än vad vi får - nämligen calvadosgravad laxfilé med nåt blablabla... ;)
Barnen är "små" bara 2 som är 10-11år
De andra är 7 år och yngre
Gör nen liten toast. Går att göra många varianter av. Små barn kan få ost på toasten och vindruvor till. Större barn kanske hellre vill ha något festligare men ändå "barnvänlig". Undvik svamp, starka smaker, skaldjur, spenat...
Köttbullar på spett, typ ett kallt grillspett, med kanske coctailtomater, köttbullar och något annat?
Eller en macka med en rullad skinkskiva med mimosasallad i (sådan med frukt, brukar ju barn gilla)?
Vi ska inte ha nån förrätt till barnen. Deras varmrätt (har inte bestämt vad än men typ köttbullar o spritsat potatismos) kommer in samtidigt som vår förrätt. När de har ätit upp går de in till ett annat rum med filmvisning, pyssel och sånt och kommer tillbaka när efterrätten serveras. På så vis kan föräldrarna förhoppningsvis äta i lugn och ro..
Någon slags pannkakor kanske.
Kolla med några föräldrar som ni står nära och checka läget. Jag vet att jag alltid var besviken som barn då jag inte fick samma mat som de andra, men jag älskade "ovanliga" saker. Beror ju helt på.
Plättar kanske? Det finns ju färdigstekta.
förrätt: vi har toast skagen t vuxna... ost å skinksmörgås t barnen..
varmrätt: fläskfilé m potatisgratäng t vuxna, kycklingspett å gratäng(el ev. pommes) till barnen..
efterrätt - för alla: vaniljglass å jorgubbar (el hallon)
tårta - för alla: vit (eller blå) princess
Tryck ut roliga figurer i rostbröd och garnera med skinka ost vindruvor gurka och tomat det brukar vara uppskattat hos våra barn
Jag håller med pink lady. Är barnen så små kommer de tycka att det är ootroligt långsamt att sitta och lyssna på tal och vänta på maten. Se till att de får nåt i magen direkt så kan de springa iväg sen utan att deras föräldrar behöver bry sig om utifall de äter, sitter still, är tysta under talen osv.
Förstår iofs också vad hittaträtt menar, jag var likadan...