• Mitt lilla hjärtegull...

Deoderanter

Jag har ett bra tag nu använt rexonas crystal clear pure silver som är en snabbtorkande deo. Jag tycker det är kanon istället för att man ska vara kladdig under armarna en bra stund för att sen smeta ut det på kläderna. Jovisst har ju de snälla företagen kommit med nya varianter som inte ska lämna spår men fortfarande så försvinner ju deon under armarna och man luktar snabbare svett. Har provat massor av deoderanter men blir hela tiden besviken för att vanliga sommardagar så luktar jag illa efter bara några timmar. Har ständigt en deo (naturligtvis snabborkande) i väskan för att kunna gå och tvätta mig och ha på nytt..

Nu verkar det som om rexona har bytt ut hela sitt sortiment;-( Den deon som nu heter crystal cler agua är inte speciellt snabbtorkande och luktar inte så där vidare gott heller för den delen. Dessutom så trots att det är vinter och jag inte har svettats idag så luktar jag inte gott under armarna just nu och klockan är bara strax över halv 6.

Så nu flickor behöver jag era tips.

Vad använder ni för deo?
    Vet ni några fler snabbtorkande deoderanter som är effektiva?

Skulle bli överlycklig om jag fick lite tips.. känner mig som en äcklig stinkbomb

• Svar på tråden Deoderanter
  • viktualia

Jag har just gett mig på att testa en variant som finns på hälsokostaffärer, en slags saltsten som man blöter innan man gnuggar under armen. Miljövänligt, luktfritt och hittills väldigt effektivt!

• Still waiting

Bats rollon som är oparfymerad är jättebra. Finns på Apoteket.

• vixen not a tramp

Jag har köpt, men inte använt apotekts 72timmars deo. Är som en mildare variant av absolut torr.

Jag gillar Ldbs deo, den rosa köper jag. Tycker den håller svetten borta, och torkar i alla fall relativt fort, inga spår på kläderna.

• Dallas

På sommaren använder jag DO2 ( deo crystal spray) köpt på www.bodeystore.se. Det är en pumpflaska med kristaller i som man fyller med kranvatten, påfyllningsbar ca 10 ggr. Jättebra,luktfri och effektiv

Annars Palmolive aroma therapy, som också är jättebra.

• jocelyn

Just nu kör jag med Dove invisible deostick. Jag tycker stickvarianten är sååå mycket bättre än alla roll-on etc. Rexona blev jag tvungen att överge då deras deo luktade LAKRITS. Urk. Jag klagade och fick ersättning :)

• Mitt lilla hjärtegull...

Åh, va snälla ni är som svarar... *blir så glad*

Bats (den röda) har jag hemma, tycker att den fungerar sådär. Inget att lita på en riktigt varm sommardag. Men däremot hade jag missat att det fanns en bats som är starkare. Den där 72 timmars deon låter oxå intressant. Skönt med lite tips... Man känner smärre panik när ingenting fungerar.

• Carma

Jag använder enbart sådana som innehåller aluminiumklorid som är cancerframkallande.
    Köper en del utomlands, men även på hälsokost i sverige kan man hitta en hel del, som t ex rosenseriens, har hört att den är superbra.
    Det kostar kanske 50-100 kr mer än en vanlig deodorant, men ingenting är gratis här i livet.

• Carma

Det skulle ha stått "inte innehåller" aluminiumklorid.

• Carma

annars en bra sida att handla hälsokost/naturlig hudvård är www.bodystore.nu, de har bra priser & snabb leverans.

Svar på tråden Deoderanter