herbalife??
gick in på en hemsida som heter viktminskning.net. och jag undrar vad herbalife är för något och funkaar det?
gick in på en hemsida som heter viktminskning.net. och jag undrar vad herbalife är för något och funkaar det?
Herbalife är ett företag som gör bl.a kostersättningsprodukter. Det funkar väl...som all annan kostersättning ;) Inget man ska ge sig på utan proffessionell hjälp så man vet vad man gör mao.
Jag vet inte om deras produkter funkar (eller snarare, allt funkar bara man äter mindre och motionerar mer), men jag får sektvibbar av Herbalife. Försäljningen är ju uppbyggd som ett pyramidspel, där det gäller att jaga så många nya kunder som möjligt. Sen har jag en kompis som är lite överviktig, och hon har flera gånger blivit "attackerad" av Herbalifeförsäljare på stan som varit väldigt framfusiga och oförskämda (känns igen på en liten käck knapp på kragen där det står Ask me about dieting).
Så nej, Herbalife skulle jag aldrig prova. Och pulvren är tydligen heller inte så värst revolutionerande...
www.halso.info/herbalife.html
Bluff! Herbalife är ett MLM-företag, såna ligger precis utanför lagen. Pyramidspel är enligt lag förbjudet, MLMs principer är mycket lika de för pyramidspel.
Strunta i dessa produkter och använd motion och bra mat istället! DET fungerar garanterat!
...och du slipper gynna människor som lever på andra människors dåliga självförtroende!
jag tackar och bockar för era bra svar.
ska passa mig för dom;)
Testa t.ex. Viktväktarna i stället och lär dig att äta rätt nu och i framtiden! Klart bättre än tillfälliga pulverdieter.
Jag har testat herbalife och för mig funkade det bra. MEN det är dyrt eftersom det inte bara är pulver de tycker att du ska ha utan massa vitaminer och fibertabletter mm. man får betala minst 1000 kr i månaden och som de andra har skrivit, de är påflugna och det är som ett pyramidspel. Vettig mat och motion är bättre eller cambridge.
Kan ju föreslå Itrim som en variant. De har ett 1 årigt motions- och viktminskningsprogram som är mycket bra. Det ingår om man vill att använda sig av matersättning.
Jag har definitivt inte emot själva MLM-företaget som sådant. Skulle det vara förbjudet skulle dom inte finnas efter alla dessa år och dessutom inte vara med i Direkthandelns förening.
Däremot tycker jag att dom är väldigt påträngande och speciellt därför tar jag avstånd från dem.
Camebridge tycker jag också är dyrt och att det bara är soppor och proteindrycker.
Hälsosammaste sättet att både gå ner i vikt och få en god hälsa tror jag är att äta typ Medelhavskost.
Jag använder Nature´s Own´s proteindryck som mellanmål och då jag inte hinner laga mat (inte så ofta). Där måste man också kompletera med vitaminer. Har räknat ut priset per måltid och har för mig att det kostade ca 8kr/port.