• venus83

    Levonova

    Hej alla därute!
    Igår satte jag in min första hormonspiral efter många års problem med p-piller. Det var väldigt smärtsamt då jag inte har fött några barn men hoppas nu på en positiv effekt. Är dock ganska orolig för biverkningarna och vänder mig nu till alla er som har erfarenhet av denna hormonspiral. Jag har alltid haft lite acne och är rädd för att det ska förvärras. Har även hört att sexlusten kan minska. Kommer det kännas annorlunda nu när man har sex?
    Sedan tänkte jag också fråga om någon har några bra tips för hur man blir av med sprickor i underlivet. Jag får det ofta i öppningen när jag har sex och har provat det mesta, men inget fungerar särskilt bra. Detta gör mig förstås oerhört ledsen och är väldigt tacksam för svar.

    /Orolig

  • Svar på tråden Levonova
  • Shrek

    Venus83
    Har bara bra erfarenhet efter Levonova under 14 år. Bara positivt. Nu har jag två barn så jag märkte inget speciellt när jag fick den insatt. Har aldrig haft mellanblödningar, mensen försvann helt. Du kan tänka dig, ingen mens på 14 år, tala om frihet....Kan bara gratulera dig och hoppas att du har sammma tur som jag. Kramar från Karin

  • kentfantast

    Jag har en Levonova sen 2 år tillbaka. Gick över direkt från p-piller så jag har haft hormoner i kroppen länge. Vet alltså inte om just den har påverkat min sexlust eller så... Jag vet iaf att spiralen inte känns när man har sex.

    Ang sprickorna, hur är det när ni har sex? Är du alltid ordentligt upphetsad? Behöver ni kanske komplettera med glidmedel? Jag vet att hormonpreperat kan göra en torrare...

Svar på tråden Levonova