• Nanonino

    Uthyrning av vita duvor i Stockholm

    Hejsan,

    Någon som vet vart man vänder sig för att hyra vita duvor för utomhusbröllop, inom stockholmsområdet?
    Tack

  • Svar på tråden Uthyrning av vita duvor i Stockholm
  • caso78

    oj låter häftigt... vill också veta

  • brud 070901

    Nanonino: jag med!! puffar för detta!!

  • blivande Mrs...

    Hej hej!
    Jag vet en som hyr ut vita duvor, men e osäker om han gör det utomhus men ring o kolla han heter afif och nr är 08-55020080
    Jycka till!

  • blivande Mrs...

    Lycka till mena jag!

  • Smula

    Är det inte att gå lite väl långt! Jag vet naturligtvis inte, men misstänker att dessa duvor inte kan ha ett alltför behagligt liv. Kanske inte skall utnyttja vackra djur en dag som denna, bara en tanke.

  • LydiaLinn

    Tycker också det känns lite tveksamt... Hur samlar man in dem sen? Jag tror det känns som en bra idé i fantasin men i verkligheten kan det nog bli lite skumt. Oj oj, en massa fåglar liksom.

    hm.... nää... tror inte riktigt på det där med fåglar.

  • blomsterbiet

    Det kan inte vara så att de är brevduvor som används. Isåfall blir de ju väl omhändertagna (förhoppningvis) och flyger hemåt av sig själva.

  • kackelmaja

    japp brukar vara brevduvor, de tas val omhand (oftast, det ar klart det alltid finns djurplagare men ni fattar vad jag menar) och de flyger alltid hem till holken :)

  • Trollsländan

    Vi hade duvor på vårt bröllop, två snövita som vi "kastade" upp i skyn och sen ett trettital som släpptes direkt efteråt. Det blev en riktig överraskning och gästerna drog efter andan. Det var så vackert. Men vilka diskussioner det var på bt när jag letade duvor...de skulle bajsa på klänningen och det var djurplågeri och allt möjligt. Duvorna som vi släppte kom från den lokala brevduveklubben och vana att flyga och bli släppta på olika ställen...dvs inget djurplågeri.
    Här är bilder på när vi släppte duvorna:
    www.skorpioner.com/ladda%20ned%20bildspelet.htm

  • blomsterbiet

    länken fungerade inte!

Svar på tråden Uthyrning av vita duvor i Stockholm