• Frifantasi

P-piller grubbel.....

Hej alla!

Jag har grublat lite på mina p-medel på sistone. Jag har använt p piller i tio år (oj e det så länge ) Först hade jag desolett men fick mellanblödningar, bytte till yasmin o har fortfarande mellanblödningar. För övrigt har dessa p-piller verkligen hjälpt mig med min acne hud, vilket faktiskt gör det svårt att sluta. Under uppehåll har huden varit katastrof !

Jag har funderat över varför min sexlust är lägre nu än när jag var yngre (dvs innan p-piller) På sistone tycker jag nog att den minskat ytterligare. Även om jag känner lust till min kile så är det inte lika himlastormande och skönt som för tio år sen.
    Har också kännt mig nere på sistone. Jag har tagit Yasmin nu i nio månader o tänker att det kanske är dem. Men det är så svårt att veta vad som är en biverkan från p-piller och vad som beror på yttre omständigheter. Kan man få biverkningar, säg ett halvår efter start?

Hur som, jag fick recept på P-ring sist och ska testa det snart. Min förhoppning är att den lägre dosen ska hjälpa mitt humör o sexlust o ändå hjälpa min hud från finnarna,lite iallafall (kan ju inte begära allt !)

Vad säger ni, som har prövat både desolett o Yasmin o p-ring. Vilket är bäst, eller sämst? Andra erfarenheter? Hade varit lättare om vi alla fick samma biverkningar så vi kunde gå efter varandras råd

Sköt om er, kära systrar!!

• Svar på tråden P-piller grubbel.....
  • minimusen

Yasmin funkade inte för mig då jag fick mellanblödningar... Sen testade jag ett flertal andra piller som inte heller funkade och sen, tillslut, testade jag p-ringen! Har haft den i ca 1 år och har inte än kännt av några biverkningar. Så för mig fungerar den alltså jättebra! Helt klart värt att testa, lycka till!

• Eliotta

Jag har använt p-ring i ett år och inte mått dåligt av den alls. Heller inga finnar eller minskad sexlust. Har inte testat p-piller däremot, men varför byta om man är nöjd? :)

Svar på tråden P-piller grubbel.....