• orchid

Klänning vid borgerlig vigsel

Ni som ska gifta er borgerligt, vad ska ni ha för klänningar? Blir det den typiska vita bröllopsklänningen eller något annat?

Jag funderar på en vit enkel klänning, men har även tankar på eventuellt ha något i en helt annan färg från vårt färgtema.

Skulle vara kul att höra hur andra tänker...

• Svar på tråden Klänning vid borgerlig vigsel
  • FruÖlandstok

Jag kommer antingen ha en längre svart eller en kortare vit med svart sammetsband runt midjan.. i 50-talsmodell vid vår vigsel..

men jag har även haft tankarna på en traditionell, men valde bort detta då det inte riktigt känns som jag.

• discodivan

den jag har nu är en maräng med böljande släp i ljuslila tafft med fuchsia underkjol -sen får vi se om det får plats ngt primadonnabyte under kvällen

• orchid

Det är väldigt svårt att bestämma sig. Har varit och provat ett antal traditionella, men de kändes lite för mycket. Får väl se om jag kan hitta något som kan passa.

• orchid

Cinderella: Din klänning var helt underbart vacker

• Hemlig brud 07

När vi gifte oss hade jag svart lång kjol. Röd top med paljetter och en glest stickad kofta över.

Det fanns ju andra som var där och väntade på sin tur också. De flesta hade vita klänningar, vissa mycket enkla och andra riktiga maränger. Några hade kjol och andra långa klänningar, rikgit färggranna. Någon hade nog också byxor om jag inte mins helt fel.

• MrsS

Jag var inne på en lång klänning, har tom köpt en som hänger i garderoben men det känns inte helt som jag, särskilt inte när min sambo just deklarerat att han vill ha ett utomhusbröllop.
    Jag vill ha den här: www.candyanthony.com/images/press/big%20pages/uandyrwedd_jan_feb07_1.jpg
    (högst upp till vänster) fast den verkar inte gå att hitta, såvida jag inte köper orginalet och det skulle spräcka budgeten direkt. Jag får skicka en bild till ikoo eller liknande...
    Det är så svårt, finns alldeles för många fina klänningar. Din är jättevacker Cinderella.

• FruÖlandstok

MrsS
    Åh, den var ju helt underbar den klänningen.. fasen tror jag måste köpa en snart så jag slutar vela..

• Fru Cinderella

orchid

Tack så mycket

• MrsS

Fjallbryntflickan

Nej det hade jag inte, tack för tipset!

• Vidalila

själv ska jag ha en lilly 3006! också en stor vit klänning! det är det som är så härligt med borgerliga bröllop! man kan ha det precis som man vill. vi ska ha ett traditionellt bröllop, med allt vad det innebär, bara utan religion :)

• Misery

jag ska inte ha klänning överhuvudtaget, det blir svartröda byxor och en svart tröja, jag kanska smäller på mig en slöja, men "brudigare" än så blir det inte.

• orchid

Kul att höra vad alla har haft/ska ha på sig!

Svar på tråden Klänning vid borgerlig vigsel