• Tosa

Hjälp !!!

Jag vet inte vart jag ska börja....

Det är så här att jag har börjat på ett nytt jobb och där fick jag kontakt med en person som har hjälpt mig en massa han har lärt mig allt... vi pratar eller messar med varandra varje dag och jag trivs med att prata med honom han är rolig och vi skrattar och retar varandra hela tiden. vi fick kontakt direkt... jag tror att han börjar få känslor för mig och det gör ingenting. men jag är förlovad med en kille och det vet han om och jag tror inte att han skulle gå emellan oss men min fästman gillar inte att jag pratar med honom även fast han litar på mig men jag vill inte sluta prata med den är personen för jag trivs att prata med honom och dessutom så har han blivit en bra vän man kan prata om allt med... han bor ca 30 mil härifrån så det är ju ingenting som kan hända... snälla hjälp mig vet inte vad jag ska göra... ska jag bryta kontakten med personen eller jag vill inte göra det han gör mig glad. !!!

• Svar på tråden Hjälp !!!
  • Snuttas

Jag tycker att ni ska hålla er till ert jobb, istället för att ni ska messa med varann speciellt om du berättat för din fästman att du tror han din nya vän börjar få känslor för dig.
    Det är självklart att man reagerar sådär.

Hur skulle du själv reagera och tycka?

Och du skulle ju kunna säga till din nya vän att du tycker om att umgås med honom som vän(om det är så du tycker och känner)men inget annat så att han inte får för sig att det kanske skulle bli ni senare med tiden. Så att iaf har det klart för sig.

• Tosa

Jag har inte sagt till min fästman att jag tror det utan min fästman tror att det är så... men han brukar ju säga till mig att ringa till honom när jag behöver hjälp med jobbet eller när jag var lite deppig pga jobbet... han är ju trots allt min mentor också... och vi bruakr bara prata jobb för det mesta ingenting annat... min fästman sa dessutom att jag skulle åka dit och prata med den chefen där nere och även då passa på att träffa min vän... så jag vet faktiskt inte var min fästman står... hur skulle ni tolka det?

• Snuttas

'Min fästman gillar inte att jag pratar med honom även fast han litar på mig'

Hehe hmm okej. Tror din fästman är lite vilsen.
    Jag tror att han kanske är lite svartsjuk av sig, men även fast han är det så tycks han iaf lita på dig eftersom han ändå pushar dig att ringa honom när du behöver hlälp med jobb osv.

Du kan ju alltid fråga han varför han säger så att han inte vill att ni ska prata med varann fast han sen säger att du ska ringa din vän och därmed passa på att träffa honom, om han inte är sarkastisk när han säger så.

• Tosa

Jo jag ska nog prata med honom och se vad det är han egentligen säger... blir lite fundersam... tack ska du ha för hjälpen iallafall... ska prata med honom ikväll och se vad han säger sen skriver jag och berättar hur det har gott...

• Snuttas

Det var så lite så Glad att hjälpa till.
    Okej gör så, hoppas det ordnar sig.

• Skog

Låter väl sunt att han inte försöker avbryta er arbetskontakt men samtidigt blir lite orolig av att ni verkar ha väldigt intensiv och hjärtlig kontakt.

Är du säker på att du inte är lite "förälskad"/förtjust över uppmärksamhet?

Lycka till med samtalet. Vi här ute på nätet vet ju egentligen inte mycket om er situation.

• Tosa

Jag pratade med min fästman och vi lyckades lösa allt... vi kom överens om att jag skulle få fortsätta prata med min vän och han sa att det inte gör honom något för jag skulle ju aldrig vara otrogen... nej det skulle jag aldrig vara det är det värsta jag vet om folk...
    så nu är allt bara bra.. har andra problem men dem tar jag hand om själv... tack igen för hjälpen...

Svar på tråden Hjälp !!!