• morgondagg

slutat med p-piller- sena biverkningar?

Jag slutade med p-piller i augusti september nån gång. Tog väl en månad eller två innan mensen kom som vanligt. Blev regelbunden rätt kvickt faktiskt. Men nu börjar det bli konstigt. Förra mensen kom två veckor för sent och nu har jag lite småblödningar. Blöder liksom pyttelite nån dag bara. Helt off i kalendern också. Ska inte ha mens förrän lördag. Fattar ingenting. Är skitorolig. Gjorde ett gravtest förra månaden som blev negativt men jag är rädd att det visade fel. Eller kan det bara vara biverkningar som kommer efter ett halvår? Har hört att det är vanligt. Vad tror ni?

• Svar på tråden slutat med p-piller- sena biverkningar?
  • hemligt2007

Det är nog inte en biverkning av p-pillrena utan snarare av ditt liv ;) d.v.s. att du kanske är ovanligt stressig just nu eller så kanske du äter annorlunda än vad du brukar....

• venus83

Tror inte du behöver vara orolig =)
    När jag slutade med p-piller tog det ca 6 mån innan jag blev hyffsat normal i cykeln. Var dock observant och testa gärna graviditet hos en barnmorska för att vara säker.

• Pumpkin

Min cykel har precis börjat stabilera sig, och det är ett år sen jag slutade med p-piller. Nästan i alla fall - slutade i månadsskiftet april/maj. Först tog det ett tag innan mensen kom, sen kom den med jämna mellanrum ett tag, sen blev det ett helt annat intervall några gånger, och nu verkar det som att den "hittat rätt". Så oroa dig inte, men det skadar ju absolut inte att göra ett test till!

• pickolina

morgondagg - Det där är ju så olika för olika personer.. För min egen del så är mensen alltid som mest regelbunden dom första månaderna efter jag slutat och sedan börjar den strula... Hur som, sist jag slutade så tog det ganska många månader innan biverkningar så som dålig hy osv kom... Så du kan nog vara lugn, det är nog kroppen som ställer om sig bara. Det kan ta tid innan kroppen riktigt "fattar". För många så fungerar kroppen som vanligt efter dom slutat, just för att kroppen är inne i ett beteendemönster eller vad man ska säga... När den sedan inte får hjälpa att bibehålla detta mönster så börjar den förändra sig.

Svar på tråden slutat med p-piller- sena biverkningar?