Bantning och träning - hur kombinera?
Jag har bestämt att gå ner i vikt. Jag är 177 cm lång och väger 70 kilo, är inte tjock men känner att det är lite extra som har smugit sig på och nu ska det bort igen. Jag funderar inte så mycket på vikt utan snarare på omfång och vill helt enkelt att kläderna ska sitta något lösare än idag.
Jag har läst om lite olika metoder och det som slår mig är att jag kommer att vara konstant hungrig om jag ska följa någon av dem... Jag blir väldigt fort hungrig (snabb ämnesomsättning?), äter flera frukter varje dag som mellanmål, ordentlig frukost och hemlagad lunch och lättare middag (normalt). Mindre än så kan jag knappast äta om jag inte ska förvandlas till ett hungrigt, otrevligt monster, i synnerhet inte om jag dessutom ska orka träna.
Jag har tänkt försöka äta mindre portioner generellt, äta mindre kolhydrater och fett och mer protein etc (lite åt Atkins alltså), men att utesluta allt som ska uteslutas kommer inte att funka om jag inte ska behöva svimma av hunger på jobbet....
Så - hur gör man? Hur kombinerar man träning och viktminskning utan att behöva gå hungrig? Vilka är era bästa tips för att gå ner i vikt utan hunger?