• Sunshine***

Har er mens förändrats när ni slutade med p-piller (Yasmin 28)?

Åt min sista karta Yasmin 28 i april förra året. Hade under p-pillerknaprandet stora problem med svamp och småblödningar. Sedan jag slutade har problemen hållt i sig. Jag har i princip alltid svamp. Och min mens har ändrat sig totalt. Jag brukar efter var 6:e vecka få småblödningar i en vecka. Någon vecka därefter startar mensen igång på riktigt med mensvärk och allt.

Jag håller på att bli tokig av detta! Har väntat på att återfå min normala 28 dagarsrytm, men den är som bortblåst. Vill börja med p-dator och detta går inte i nuläget pga mensen.

Är det någon som känner igen sig i detta? Fick ni konstig mens när ni slutade med Yasmin 28? (Eller andra märken)
    Jag har tidigare slutat med både Trionetta och andra märken och då har kroppen återgått till sin normala blödning.

Tacksam för svar, tips och råd!

• Svar på tråden Har er mens förändrats när ni slutade med p-piller (Yasmin 28)?
  • denblåbubblan

Vad jag har förstått så är det rätt vanligt med att mensen är oregelbunden en längre tid efter att man slutat med p-piller. Jag slutade med mina p-piller (inte Yasmin) sommaren 2005. Jag har haft den stora turen med att ha en väldigt regelbunden mens ganska direkt efter att ha slutat med mina p-piller. Det är jag otroligt glad för, jag hade räknat med att det skulle bli strul med oregelbunden mens etc. men det blev det aldrig.
    Tyvärr så var det inte så stor hjälp med mitt inlägg, tänkte bara delge mina egna erfarenheter.

• Sunshine***

Tack för svaret denblåbubblan! Usch! Jag tycker att jag har väntat tillräckligt länge nu, ett år! Någon som har en uppfattning om om det är "normal" väntetid?

• interrupt

Hur länge åt du yasmin 28?
    jag har också ätit dom!

• Berner

Gör ett gynbesök föreslår jag.
    Dels så är det här med hormoner ganska knepigt dels kan de kolla så allt är ok.
    Behandla både dig och maken om du bara får svampinfektionerna tillbaka. Ni kan bolla den i mellan er. Är någon av er diabetiker? högt blodsocker kan ge svampinfektioner.

• mission impossible?

Jag åt Yasmin 28 under många år och när jag slutade så fick jag mens punktligt på en gång.. Lite ovanligt att de går så smidigt tror jag!
    Prata med en barnmorska! Så där kan du ju inte ha det.. Stort lycka till!

• Sunshine***

tack för era svar! Interrupt; jag åt bara Yasmin i 4 månader. Med andra p-piller har mensen kommit tillbaka direkt som den ska.

Usch, jag borde nog gå till gyn och kolla upp detta!

• Gosegrisen

Jag slutade med p-piller i augusti och har mens för andra gången sedan dess nu. Hyfsat oregelbundet ju. Har iofs ätit p-piller i 16 år utan uppehåll...

• justintime

Okej 4 månader åt du Yasmin. Jag åt dom i 6 månader.slutade för ungefär 3 veckor sen nu, fick min "p-piller"mens 3 dagar efter det och väntar nu på och se ifall jag kommer få "vanliga" mensen.. ja hoppas verkligen det.hmmm men det kanske inte är något att hoppas på ? :/

• Sunshine***

justintime: Jag fick "normal" mens i 2 månader efter att jag hade slutat, men sedan började det krångla. Först får jag som en minimens, dvs mkt lite blod i någon vecka, sedan sätter det igång på riktigt. Det är säkert inte lika för alla som slutar, kanske går det bättre för dig.

• Mathias  Älskling

Tar det längre tid att få tillbaka den normala cykeln ju längre tid man ätit p-piller?

Svar på tråden Har er mens förändrats när ni slutade med p-piller (Yasmin 28)?