• Nänni

Bröstoperation

Hej Hej!!

Förra året skulle jag ha opererat brösten, befann mig t om på kliniken när jag hoppade av i sista sekunden pga jag var så nervös och rädd.

men jag ångrade mig så otroligt, så nu är jag 2 veckor från de andra försöket och är faktiskt fortfarande nervös och rädd.

Jag har velat göra detta så länge nu, så jag förstår inte hur jag överhuvudtaget kan tänka så när jag förmodligen kommer bli nöjd över resultatet efteråt.

SÅ därför ber jag er som gjort en bröstoperation att kanske försöka lugna mig litegrann =)

Fick denna sidan av en vän, och hon sa det att hon har fått mkt råd härifrån.

Sköt om er

Kram

• Svar på tråden Bröstoperation
  • Neds

Hallå Nänni,

Så länge du är helt säker på att du verkligen vill göra en operation och att du enbart gör den för din egen skull, så varför inte... Du kanske kan prata med din läkare om vad du är nervös för? Är det narkosen, smärtan, resultatet?... Själv gjorde jag min för fyra dagar sen, jag va sjukt nervös!! Det hör väl till... Men det ska ju inte gå till överdrifr, då kanske det är en liten alarmklocka om att du inte är heöt säker på att du vill det här?.. Hmm men vad vet jag :) tycker du ska ta dig ett snack med din läkare som säkert kan ge dig råd eller mer info om ev. risker!

• juni9

Hejsan!
    Jag har en operation inbokad om 2 veckor i dag, och jag kan säga att jag är dö nervös. Känns som jag vill hoppa av, men vet att jag inte kommer ångra mig, när det är gjort, jag är fruktansvärt rädd för det som kommer efter, smärta! Ändå har jag blivit snittad, men jag tänker på allt just nu!Sista dan att ångra mig är i dag, 2 veckor före op.Men jag vill ju se fin ut igen.Så det är mycket tankar! Så jag hoppas du med vågar,ibland är man 100% säker,att man bara längtar. Men sen i bland är man så osäker och bara tänker!
    Lycka till!

• Neds

Själv har jag aldrig blivit smittad, men smärtan efter bröstoperationen va inte så farlig.. OK skulle ljuga om jag sa att första dagarna är lätta, men det var inte alls som jag föreställt mig. Trodde att det skulle va MKT MKT värre! Jag gjorde min operation i lördags och igår slutade jag äta smärtstillande! Redan på måndagen använde jag mig bara av vanliga alvedon!

Svar på tråden Bröstoperation