• best_friends80

bil eller inte

hej jag undrar en sak. jag gifter mig i juli och mellan kyrkan och lokalen är det typ 300 m. vi ska fotas innan. Nu tycker vi att det känns lite onödigt att typp lägga ut massa pengar på en bil för att åka 300 m. vad tycker ni? och vad skulle ni göra?

• Svar på tråden bil eller inte
  • lotta49

Hej! Jag har samma dilemma. Det är ca 200 m från salongen till kyrkan. Dock har vi löst detta genom att en bekant hämtar oss i en lite finare bil och kör ett varv genom stan innan vi sen anländer till kyrkan.

• best_friends80

jag känner ingen med någon finare bil. :(

• Snart Fru Seefeldt

ga 50 m. Ha en bil staende runt hornan. Kor 200m. stig av och ga resterande 50m och anland vackert

• Damen i röd hatt

Vid sådan sträckor brukar man ju gå. Det vore fint med ett bröllopsfölje som leds av spelmän eller liknande, och så går ni och alla gäster från kyrkan till festlokalen. Och då ska du se till att ha släp så att du får ha någon som går bakom och håller upp det. Elelr kanske kan ni ha blomstersmyckad dragkärrra där ni sitter fint och så dras ni av några stycken?

Och om det regnar lite så får ni ha en specialtillverkad päll som skyddar.Hällregnar det får man väl åka vanlig bil. Men jag tycker absolut ni ska gå.

• Luscinia

best_friends80

Nu vet inte jag var ni bor, men när ett par kompisar gifte sig i Stockholm för ett par år sedan och hade samma dilemma så överraskade jag dom med att hyra en cykeltaxi som var jättefint och kitchigt dekorerad (brudparet älskar Thailand!). Enda problemet var att deras son, då 5 år, blev jättesur över att han inte fick åka med.

Har hittat denna länk, www.cykeltaxi.se, men googla cykeltaxi som kommer det upp lite.

• best_friends80

jag bor i malmköping

Svar på tråden bil eller inte