• Stora A

Fettsugning av mage???

Hej!

Jag är en sån där person som alltid har lite mage, vare sig jag 50 eller 60 kilo så jag jag mage! Nu rör jag visserligen inte så mycket på mig, men magen var knappast platt när jag tränade 5 ggr i veckan heller, så nu har jag börjat fundera på att fettsuga magen...
    Är det ngn som gjort det? Eller känner ngn som har gjort det?
    Snälla svara, jag vill verkligen veta!!!

• Svar på tråden Fettsugning av mage???
  • pickolina

Yes, jag har gjort det.. Vad vill du veta?

• Stora A

Gjorde det ont? Var gjorde du det? Hur mycket vägde du, längd? Fick du det resultatet du hoppades på? Vad betalade du?Jag vill veta allt! :)

• pickolina

Första gången gjorde jag en liten fettsugning hos kirurgcentrum. Jag är 164cm och vägde då 50kg. Dom tog pyttelite på flera olika ställen. Tyvärr tog dom lite för lite.. Jag borde gått tillbaka efter 6mån och begärt omoperation men jag orkade inte det.. Jag hade nämligen genomgått flera olika operationer inom en ganska kort tid och kände just då att jag inte orkade gå igenom ytterligare en operation. Så på sätt och vis kanske det var bortslängda pengar.. *s*

Andra gången gjorde jag en större fettsugning, hos plastikkirurggruppen. Då vägde jag betydligt mer, ca 75kg. Resultatet blev väldigt ojämnt och operationen gjordes om efter 6mån. Tyvärr är det dock fortfarande väldigt ojämnt.. :( Så antingen får jag leva med det eller betala för att försöka få det jämnare i framtiden.

Ojämnheter är den vanligaste "komplikationen" och tyvärr något man måste vara beredd på.

Men jag tipsar dig om att gå till en klinik där omoperation ingår och ej kostar extra, som hos plastikkirurggruppen, där jag var senast.

Första operationen kostade 39" och då fettsög jag 3 små områden + gjorde en annan sak.

Andra operationen kostade 43" (har jag för mig) plus 5" för omoperation och då fettsögs hakan, nedre delen av ryggen, lovehandels, övre och undre delen av magen.

Smärta är det absolut. Jag tycker att det ungefär känns som en molande, kraftig träningsvärk. Det kan ta månader innan den går över helt och hållet, men man står ut.. :) Man bär en gördel ett bra tag efteråt för att minska svullnad och blåmärken. Gör man en större fettsugning får man även ta sprutor, för att undvika blodpropp. Men om du bara tänkte ta magen så behöver du nog inte det.

Vill ändå lägga till att jag trots missnöje pga ojämnheterna är nöjd med den nya formen som kroppen fått.. :)

Vill du veta mer så är det bara att fråga.

• Stora A

OM man jämför smärtan med en bröstoperation, har för mig att jag har sett dig i de trådarna? Om det är så, hur skulle du säga att skillnaden var "smärt-mässigt"?

Även om den är lite gropig, blev det bättre? Hur mycket mindre blev det i cm?

• pickolina

En fettsugning är definitivt mer smärta och mer långvarig smärta än en bröstoperation. Vid en fettsugning är det mera molande värk, rejäl ömhet.. Och jag kan säga att jag kände av ömheten i flera månader, men den avtar ju och blir mindre och mindre hela tiden. Det känns ungefär som att ha ett ömt blåmärke och en rejäl träningsvärk. Dvs, det ömmar när man kommer åt och när man rör sig. Hur mycket beror ju helt och hållet på hur stort område man fettsugit. Om du tex bara ska ta nedre delen av magen så är det nog ingen större fara smärtmässigt.

Hur många centimeter som försvann vet jag inte faktiskt.. Mätte mig aldrig innan eller efter. Dessutom så har jag gått ner en hel del i vikt sedan operationen..

Det känns inte alls kul att magen är gropig och ojämn. Det är inte så snyggt.. Men man ser ju inte det jämt. Figuren blev ju mycket snyggare.. Jag hade en tendens att lägga på mig just runt midjan. När jag vägde 50kg hade jag hur smal midja som helst men när jag gick upp så la sig det mesta runt midjan, trots att jag enligt BMI fortf var smal/normalviktig.. Så det var inget som uppstod då jag vägde så mkt som 75kg (dvs då jag opererade mig), för i sådana fall så hade jag aldrig tagit till kirurgi som lösning.

Jag har fortf fett runt midjan, man tar ju inte bort hur mycket som helst.. Men nu har jag en finare form, mera proportionerlig helt enkelt. Det är jag hur nöjd med som helst...

Så jag är både helnöjd och väldigt missnöjd! Haha.. Om du förstår vad jag menar?!..

• Stora A

Haha! Jag tror att jag förstår...
    Vi får se hur jag gör, tycker nog att det känns mycket läskigare än brösten...

Väntar tills jag fått provsvar ang. min ämnesomsättning...

Men tack så jättemycket!

Får se om jag återkommer för mer frågor senare...

Svar på tråden Fettsugning av mage???