• muria

Ont i tinningarna!

Hej!

Jag har under en längre tid haft lite tinningshuvudvärk (inte så mkt) men jag upplever att tinningarna känns känsliga o lite ömma...
    Förra sommaren tog jag ansiktsbehandling i Asien och då tryckte hon som gjorde behandlingen på mina tinningar! Jättelänge och det gjorde fruktansvärt ont, fick säga till henne till slut. Kan detta ha skadat mina tinningar eller påverkar mig?
    Vad kan detta annars bero på?

• Svar på tråden Ont i tinningarna!
  • Marskatt

Är du stressad? Biter du ihop käkarna (hårt)? Gnisslar du tänder på nätterna?

• muria

Inte så stressad och gnisslar inte tänder, men jag ska göra en käkoperation pga öppet bett..

• Marskatt

Värk i tinningarna har nämligen ofta med tänderna att göra... säger åtminstone både min tandläkare o min läkare...

• muria

Men jag har haft problem med tinningarna långt innan bettfelet.. ? Kan man skada något bakom (låter kanske dumt) genom att trycka hårt?

• Marskatt

Det låter långsökt, men jag misstänker att du inte slutar oroa dig även om jag säger att du kan sluta oroa dig... så prata för säkerhets skull med någon inom vården som du känner förtroende för så du kan känna dig helt trygg!

• jocelyn

Alltså det gör ju ont om man trycker på tinningarna, alldeles oavsett. Det låter som om det är ditt bett/käkproblem som skapar smärtan. att ha ont hela vägen upp från tinningen och neråt nacken är INTE ovanligt om man spänner sig mycket. Spänningarna kan vara helt omedvetna och ofrivilliga.
    Tycker som ovan; tala med läkaren om din oro.

• Marskatt

Tinnigsvärken kan ju ha varit ett symtom på bettfelet redan innan man upptäckte bettfelet...

Svar på tråden Ont i tinningarna!