• nicole78

Någon som haft fest i Galtabäcks bygdegård?

Hej! Ska ha vår bröllopsfest i Galtabäcks bygdegårs söder om Varberg i augusti. Finns det någon som har foton därifrån, från fest så man kan få lite förslag på bordsdukning?

• Svar på tråden Någon som haft fest i Galtabäcks bygdegård?
  • amira

Jag har varit på bröllopsfest där och serverat ett par gånger. Det är en ganska så fyrkantig lokal och de gånger jag varit där har det varit dukat i en sk e dukning, med ett honömsbord och tunger ut.
    För det som arbetar så är det ett helt ok kök.

• nicole78

Tack! Du som serverat där, funkar det att laga mat för 80 pers på plats eller måste kockarna laga maten på annat ställe för att sen värma i Galtabäck?

• amira

det beror helt på vad det är på menyn.
    den kokerska som jag arbetar med har gjort på olika sätt de gånger jag varit där. det finns ju inte så många avsätällningsytor, men man kan oftast använda omkläningsrummen att ha ett par extra bord.

• nicole78

Tacksam för dina svar Amira! Förstår att det är svårt att svara på eftersom det hänger på hur avancerad menyn är...vi tänkte iaf tvårätters:
    lax-kräfta-krondill till förätt och fläskytterfilé m potatisgratäng/kaka till huvudrätt och ingen dessert. Vi funderar på om det finns stekhäll som räcker till och varmluftsung för plåtar m gratäng....vi får nog åka ner och kolla lite innan.

• amira

Åh jag kommer dessvärre inte ihåg exakt vilken utrustning som finns i bygdegården. Men be vaktmästaren om att ni ska få komma och titta lite mer på lokalen.
    När ska ni gifta er?

• nicole78

Tack ändå, jag åker nog dit och kollar in köket tillsammans med kockarna. Vi gifter oss 18 augusti, planerar du oxå bröllop?

• amira

Nej dessvärre inte, jag gifte mig 060610... men det är alltid kul att kunna hjälpa andra.

• brud i Amerika

Hejsan, Jag ska gifta mid den 8 September och ska ocksa ha varan fest pa Galtabäcks bygdegård. Tyvarr bor jag i Amerika sa jag kan inte ta mig dit. Mina foraldrar har lovat att ta foton men de har inte hunnit.

Nicole78 om du aker dit skulle du kunna ta lite bilder och kanske skicka dem till mig?

Jag ar sa nyfiken pa vad mina foraldrar har bokat.

• nicole78

Hej Brud i Amerika! Självklart mejlar jag dig foton från Galtabäcks lokal, ska ju dit med kockarna och kolla kök/lokal och då tar jag gärna kort åt dig! Hälsningar!

• brud i Amerika

Tusen Tack!!! Deras websida har ju inga bra foton. Har sjalv aldrig varit dar. Mina foraldrar far bestamma det mesta. Svart att hjalpa till har i fran. Blir nog bra. Litar pa dem.
    Nar har du tankt att aka dit?

• nicole78

Brud i Amerika! Har redan mejlat några bilder till dig eftersom jag kom på att jag redan hade foton från bygdegården! Hoppas de kom fram. Förövrigt kommer jag nog inte besöka lokalen förrens i juni eftersom bröllopet är så långt fram. Men då kan jag ta mer detaljerade bilder just på lokalen och sen får du gärna ta del av vår placeringsmall, vi blir ca 80 pers, hur många blir ni?

• brud i Amerika

Skicka mejl tillbaka.
    Vet inte ricktigt hur manga vi blir.
    Kommer val att bjuda 50 har i fran och 50 fran Sverige. Svart att saga hur manga som kommer att komma har i fran. En del har ju kopt sina biljetter och medelat att de kommer (har inte ens skickat ut inbjudan annu bara Save the date kort ).
    Ska bli valdigt kul att fa visa de som kommer har i fran runt lite grann. Sjalv kommer jag i fran Molndal och kanner val inte till omradet sa jatte bra. Mina foraldrar har bara bott dar i tva ar.
    Sag att ni ska ha Traslovs kyrka, vi ska ha Traslovslage.

• brud i Amerika

menar naturligtvis skickade mejl tillbaka

Svar på tråden Någon som haft fest i Galtabäcks bygdegård?