• Ung men säker

PANIK!!!!! Snälla hjälp!!

Jag är nu 6 dagar över mitt normala datum för mens. Har int gjort "det" sedan strax efter förra mensen. Är det möjligt att jag är gravid?

Oberoende om jag skulle ha haft skydd eller inte, är det inte ganska liten chans att jag är gravid? Jag menar, jag hade absolut inte ägglossning!

Hur länge kan en spermie leva i mig?

Jag vill inte vara gravid, och jag är jätteorolig och nervös!! Kan knappt tänka på nåt annat! Kan det vara därför som mensen är försenad, för att jag är så orolig??

Snälla säg att chansen att jag är gravid inte finns!! :( ;)

• Svar på tråden PANIK!!!!! Snälla hjälp!!
  • gill

Läste någonstans att det KAN leva upp till 5 dagar.

• Clobberella

Det enda sättet att få veta om du är gravid är att ta ett test.

• rocketqueen

Det är möjligt att du är gravid. Testa dig så slipper du oroa dig, och får veta säkert.

• Pumpkin

Och JA, mensen kan förskjutas av oro och stress, och jag tror nog att risken/chansen att du är gravid är ganska liten.

Men som sagt, ta ett test, då vet du sen

• Glitterkråkan

Att säga att det inte finns någon risk alls att du är gravid går ju inte men det låter kanske inte så sannolikt...
    Brukar din mens vara regelbunden eller inte? Om den varit oregelbunden förr låter detta inte så konstigt. Dessutom kan mensen dra ut på tiden just för att man är så orolig att den inte ska komma, precis som du skriver. Grejen är ju den att då brukar den inte komma förrän man lugnat ner sig är min erfarenhet... Och det måste nog till ett graviditetstest för det, låter det som!

Svar på tråden PANIK!!!!! Snälla hjälp!!