• rocketqueen

Era bästa hårvårdstips!

Tänkte att vi kunde samla alla de bästa tipsen när det kommer till håret i en tråd!

Vad gillar ni för schampo, balsam, inpackning och stylingprodukter? Vad har ni för hårtyp och vad har hjälpt er? Skriv gärna pris och doft hos produkterna!

Funderar på att prova Matrix Biolage, Tigi eller L'Oreal professionel. Någon med erfarenheter?

Har ni några bra produkttips inför sommaren, för att skydda färgen och gör att håret inte blir torrt?

• Svar på tråden Era bästa hårvårdstips!
  • rocketqueen

Jag har lockigt, tonat och torrt hår. Kombinerar Redkens All Soft (doftar underbart!), Extreme och Color Extend-serierna. (finns billigt på t ex lookfantastic.com, mycket billigare än i Sverige)
    Color Extend-sprayinpackningen brukar jag ha som leave-in, även All Soft-sprayen. CE ger riktigt blankt hår som är lätt att reda ut, och All Soft gör håret så mjukt och följsamt. Extreme Deep Fuel (intensivinpackning) gör håret starkt och Extreme Anti-Snap som är en leave-in får håret att hålla bättre och inte brytas så lätt. För lockarna har jag Tigis Curl Booster (doftar himmelskt, fruktigt) och Goldwells Move Control (neutral doft). Som plattång använder jag T3, den sliter inte så mycket på håret och har steglös temperaturinställning.

• Modestie

Åh...alla de serier du räknar upp är bra, även om ju Redken är ett toppenmärke

Matrix Biolage har ju väldigt bra priser framför allt och jag tycker de är återfuktande, har läst att serien för färgat hår ska vara toppen, men inte prövar själv (men det är ju i colorsmart-serien).

Nu har jag en annan hårtyp än dig, normal/fet/färgat. Men Loréal professionell har bra produkter för färgat hår och de torkar absolut inte ut. Det är rosa burkar och flaskor och de är jättebra. Använder både schampoo, balsam och inpackningen.

Mina barn använder Matrix biolage smoothing-serien till sina lite torra, lockiga hår och det fungerar också jättebra, men det lockar ju inte till lockarna, snarare lite tvärtom.

När min Loréalserie är slut ska jag köpa Redkens serie för färgat hår tänkte jag. Den ska jag ha i sommar Ska även ha potion 9 som jag verkligen gillar som extra fukt

• BT brud

Jag har börjat med saltvatten skitbra (men lite dyrt 160kr) köper hosfrissan,men det är det värt. håret blir liksom mera strävt och inte så platt

• rocketqueen

Modestie
    Det kanske är värt att testa L'Oreal, möjligtvis en del av serien? Matrix är ju inte så jättedyrt så det vore ju kanon om det var riktigt bra. Fast Redken är i en klass för sig tycker jag... Är sugen på sun-serien, det blir nog att jag beställer något därifrån.

BT brud
    Ja, saltvattensspray kan vara jättesnyggt! Gillar när man har i det och sedan flätar lösa flätor.

• Cessla

Mitt här är permanentat och blekt, alltså har jag lockar som är i behov av mycket fukt.

Just nu använder jag Paul Mitchells shampoo The Wash. Luktar ganska gott. Det ger väldigt bra resultat och reder ut mina tovor (behöver knappt använda balsam). Enda nackdelen är att det får inte riktigt bort alla stylingprodukterna då jag har många sådana i håret. Därför brukar jag om jag har många produkter i håret förtvätta med ett annat shampoo.

Som balsam använder jag Paul Mitchell Daily moisture treatment som även funkar som inpackning. Jättebra!

Stylingprodukter har jag en hel hög. Oftast använder jag Tigis Curls rock amplifier och curls rock booster.

Har tidigare testat Tigis shampoo och balsam som jag inte alls var imponerad av. Luktade jättegott men var ju så odrygt! Inte vad jag förväntar mig av frisörshampoo.

Ett annat shampoo och balsam jag gillar är Matrix curl.life. Väldigt drygt och luktar gott. Och så fick jag väldigt fint hår

• Modestie

Har Redken en sun serie eller hur menade du Rocketqueen? Både Matrix och Loéal har ju humana priser och dryga produkter så det är absolut "godbitar" att ha hemma tycker jag, man blir ju inte ruinerad som sagt

Hoppas fler kan ge hårvårdstips, jag älskar hårprodukter .-)

• TToLT

Modestie, håller med om att Sebastians Potion 9 är toppenbra! Jag använder massor massor produkter men skulle jag bara få ha en kvar skulle det definitivt vara den.
    Just nu har jag annars hittat en ny favorit, Sassoons Halo Hydrate, ett spraybalsam som är suveränt.
    Två andra favoriter är Sebastians Evokativ Decadent (gör håret jättemjukt, brukar ha i topparna och för att få ner frissighet) och Nudist (ett serum jag ofta använder som basprodukt).
    Jag har långt och lite lockigt hår som sväljer massor produkter.

• vixen not a tramp

rocketqueen
    Skapar alltid klockrena trådar!

Jag gillar L'Oreal professionel silverschampoo, det är superbra för att få bort gula toner ur håret.

Jag vill/måste/ska köpa potion 9.

Jag använder och gillar Redkens blonde glam, har seien nu! Gillar oxå Extreme och Color Extend-serierna.

Söker fortfarande med ljus och lýkta efter den ultimata produkten för mina toppar. Vill ha något som inte är fett och tar bort frizz.

Har tunnt och blont hår, i behov av klippning...Har en utväxt page, kortre i nacken och längre fram, Vet ej om jag ska spara ut (kommer aldrig hända, klipper alltid av mig det till slut..) eller klippa en snygg, halvkort frisyr, måste kunna sätta upp det!

• c_t

Kerastasé för torr hårbotten gör susen för mitt torra hår.
    Waterclouds inpackning är pricken över i:et.

Sen använder jag Tigis superstar när jag fönar

• rocketqueen

Mia.Maria
    Hehe, tack! :D

Du skulle nog vara suuupersnygg i en sådan där page som Gynning har! Vet inte om du gillar det men jag tror det vore kanon! Kanske lite jobb med det iofs. Man kan ju alltid testa?

c_t
    Har du långt hår? Tänkte om Superstar funkar på väldigt långt hår också... Blir håret uttorkat när man fönat med produkten i? En del kan ju torka ut väldigt mycket.

Modestie
    Yes, Redken har en solserie! I guloranga flaskor.

TToLT
    Evokativ Decadent, kan du berätta ite mer om den? Är det en leave-in?

Svar på tråden Era bästa hårvårdstips!