• Ninni7

Häst och vagn i kalmar, tips?

Någon som vet ungefär var det kostar att hyra häst och vagn i kalmar? Har fått en offert från ett ridhus och det låg på 5000kr, tyckte att det lät väldigt dyrt....

• Svar på tråden Häst och vagn i kalmar, tips?
  • FruÖlandstok

skälby gård?
    brukar inte dom ha det där? dom hade det iaf när jag var lite.. iofs några år sedan..

• Ninni7

junibrud2006: lät ju bra mycket billigare. Fattar inte hur de kan ta 5000kr med tanke på att själva ridhuset inte ligger mer än två kilometer ifrån där vi ska gifta oss. Vi ska dessutom inte färdas någon längre sträcka. Har inte hört någon som betalat så mycket för en häst och vagn....

Ölandstok: ska nog ringa och kolla med dem hur mycket de tar för en transport. Tack för tipset!

• FruÖlandstok

ridhusen i Kalmar är inte att lita på.. har inte så mkt till övers för dom sen min tid som ridbiten tös..

• Ninni7

Aha, vi har nästan funderat på att lägga ner tanken på att ha häst och vagn, blev så irriterad över priset när de knappt har någon bit att färdas alls. De behöver ingen transport och då tillkommer heller inget bensinpris. Vi har närmre än vad de flesta andra par har och dessutom behöver de inte ställa upp mer än ca en halvtimme. Märkliga människor det finns får jag lov att säga.

• FruÖlandstok

ne, det var verkligen i överkant.. fasen 5000kr.. det kan ju två personer rida en hel termin för nästan.. helt skandalöst.. förstår dig..

• junibrud2006

Nej, 5000 låter alldeles i överkant. Det var det priset jag fick när de skulle transportera sig 10 mil fram och tillbaka. Den jag bokade körde kanske tre mil till oss, sedan var det 2-3 kilometer med häst och vagn och sedan skulle de hem igen då.

• Ninni7

Ja det är ju lite skillnad skulle man kanske kunna säga. Ska uppge detta till ridskolan och fråga lite fint om det verkligen är någon som anlitar dem för de priserna som de vill ha....:(

• FruÖlandstok

Till bröllopet kan du boka vår vackra bröllopsvagn. Bilder på våra nya körhästar kommer inom kort.

Pris: Vardagar 2500 kr, helger 3000 kr och storhelger 3500 kr inkl en häst, kusk och Victoriavagn inom Kalmar centrum.

hm, står på Skälby Gårds hemsida..

• FruÖlandstok

men du ska vara ute på ljugnäs va?

• Ninni7

Japp, det var därför vi tyckte att det var en bra idé att anlita ridklubben udden men kostar det så mycket så gör jag det absolut inte! Där sätter snåltanten inom mig stopp :D

• FruÖlandstok

hm, men testa med att sätta in en annons på blocket eller i barometern, kanske finns någon snål smålänning som har en jättefin vagn stående som kan ställa upp mot billig penning ;)

• Ninni7

Ja det är ju värt att pröva i alla fall. kanske man kan sätta ut en annons på blocket. Ska prata med sambon om det.

Svar på tråden Häst och vagn i kalmar, tips?