• yako

tänder inte längre..

Jag tänder inte på min kille längre! Och jag vet inte vad jag ska ta mig till!!

Han är den finaste människa i världen och jag kan inte tänka mig ett liv utan honom. Men vårt sexliv har blivit riktigt taskigt den senaste tiden på grund av att jag inte tänder på honom längre.

Någon som kan hjälpa till och komma med råd? Hur får jag tillbaka den där sexuella passionen som fans i början av vårt förhållande? Nu är den totalt bortblåst.

• Svar på tråden tänder inte längre..
  • LydiaLinn

Testa avhållsamhet ett tag! Bestäm tex att du inte under några omständigheter ska ha s*x med honom på två veckor (eller längre). Var nära honom ändå, kramas och alla såna saker.

Din s*xualitet kommer säkert byggas upp och under de där 2 veckorna behöver du inte ha dåligt samvete för att du inte tänder på honom. Meddela honom planen. Det här kanske bryter en ond cirkel eller bryter isen för fler diskussioner kring s*x och hur du vill ha det...?

• vixen not a tramp

Har hört Katerina J rekommendera nåt liknande, men man skulle bygga upp det.

Alltså, först ingen kroppskontakt, sen kram med kläder på osv. Detta skulle på gå ett tag och som sagt trappas upp. Efter ett tag vill man bara slita av varandra kläderna, det blir lite "förbjuden frukt" grej av det hela.

• yako

Hmmm tack för förslaget, det låter som en bra idé men tyvärr inte för mig. Vi har inte gjort DET på flera månader nu... :(

• vixen not a tramp

Man måste nog se det som ett projekt man går in i tillsammans, inte bara som stiltje. Utan göra det till en "grej". Kommunikation är som alltid A och O.

• yako

ja jag läser inlägg här på bt på hur underbart sex folk har med sina blivande/män, hur ofta osv. Men själv har jag ingen lust att ha sex alls. Och jag känner mig konstigast i världen.

• vixen not a tramp

Fast rätt ofta läser man också om de som har liknande problem som ni har. Det är lätt att fokusera på sånt som inte stämmer med ens eget liv.

Livet går upp och ner, så även sexlivet. Huvudsaken är att man har förståelse och en vilja att fortsätta relationen.

Återigen, kommunikation!

Kan du inte gå in i en roll (utan att var ssk eller bondagebrud, lämna bara tjejen som inte är k*t längre för en stund) och ge dig hän, chocka honom lite! Snart är ni kanske inne i k*åthetsspiralen utan att ni är medvetna om det!

• pickolina

yako - Dom råd du fått är super tycker jag. Då måste man dock engagera sig, dvs inte bara låta bli att ha sex och tro att lusten kommer tillbaka av sig själv.

Tjejer fungerar ofta så att ju mindre sex man har desto mindre blir lusten och ju mer sex man har desto starkare blir lusten. Som en ond eller god cirkel alltså.. Det gäller självklart inte alla tjejer, men många. För killar är det ofta annorlunda, deras lust verkar vara mer fysisk och instinktiv. Det är i alla fall så jag uppfattar det. Ja, vidare..

Utöver detta så har jag läst att tjejer har ett starkare behov av stimulans.. Med det menar jag att killar ofta kan vara hyfsat nöjda bara dom får "spruta", lite hårddraget så klart, medan tjejer ofta tappar lusten om sexlivet går på rutin och känns trist/ostimulerande.

Med dessa saker i åtanke så får man helt enkelt ta tag i problemet, bokstavligt. Man får lägga ner tid och engagemang för att hitta på saker.. Både sexuella och icke-sexuella, för att få liv i relationen och öka närheten/intimiteten.

Det kan vara saker som att ha romantiska middagar osv.. Dvs inte bara leva i "vardagen". Att vara intima utan att ha sex, som redan nämnts är toppen...

Jag har många gånger själv hittat på sexiga överraskningar eller helt enkelt låtsas vara k*t... Trots att jag i grunden kanske inte varit så sugen utan ganska deppig och av osv... Men vet du vad, sådana saker väcker faktiskt lusten till liv...

Lägger man ner tid och engagemang och väl kommer igång så går det oftast lättare och lättare.. Det gäller liksom att sätta igång den goda cirkeln och komma ur den onda.

Sedan måste man ju självklart även fundera på vad som orsakar bristen på lust oxå... För lösningen kan ju skilja sig beroende på vad exakt som ligger till grunden.

Hoppas du hittar tillbaka till lusten!

• MollyMo

Jag tycker precis som pickolina sa innan att du redan har fått bra råd,
    som vanligt här på bt!

Jag har bara en fråga, kanske är jag som är dålig på att tolka men har du ingen sexlust alls eller ingen sexlust med din kille? Du skrev nämligen: "Men själv har jag ingen lust att ha sex alls. Och jag känner mig konstigast i världen".

Om det är så att du inte har någon sexlust alls kan det ju bero på andra saker, kanske är det (om du äter något sådant) ppillerbiverkningar som spökar?

• Lena+Mattias=sant

yako: Har du tappat lusten till din pojkvän eller sexlusten totalt?

• Pepparmyntan

Yako, du är absolut inte enasam. Jag har precis samma problem som du. Vet inte riktigt hur man ska ta tag i det. Avhållsamhet funkar inte. Vi gör romatiska saker men det tycker jag inte heller ökar min lust. Jag älskar honom och vill inte leva utan honom men just nu känns inte sexbiten så viktig. Vi kramas och kelas mycket och har ofta kroppskontakt men jag har svårt att hitta passionen. Du är som sagt iallfall inte ensam om ditt problem.

Svar på tråden tänder inte längre..