• ceowyn

Forever Living Products?

Någon här som testat Forever Living Products? Aloe Vera-produkter.
    Har fått erbjudande att bli återförsäljare, någon som har erfarenhet av detta? Ris eller ros? Vet inte hur jag ska göra, behöver lite tips och råd....

• Svar på tråden Forever Living Products?
  • ceowyn

OK, nu kanske jag är väldigt okunnig och naiv.....men vad är felet med pyramidspel?

• Lyckligt gift!

Forever Living Products är INTE något pyramidspel.
    Jag har en nära vän som är stjärnsäljare och ansvarig för återförsäljare. En i min familj säljer produkterna och det går jättebra. Det är helt seriöst till skillnad från många andra företag med liknande saker. Men ta in all information som du kan, för det kräver ett stort engagemang. Dessutom är det otroligt bra grejer!

• ceowyn

Tack för informationen, funderar på att börja.

• M.G

Det är att folk kallar alla MLM-företag för Pyramidspel, utan att veta vad det är.

MLM är ett väldigt bra sätt att sälja och marknadsföra produkter, däremot krävs det mycket jobb för att få en stor inkomst.
    Om alla ville gå med vore det inga som helst problem att tjäna en massa pengar, men så funkar det ju tyvärr inte.

Problemet är att företagen inte har så bra koll på sina 'anställda', vilket också är svårt när det är fristående distributörer. Många kan få det att låta så enkelt.

Det första jag skulle göra är att kolla om företaget finns med i Direkt Handelns förening.
    www.direkthandeln.org/

Lycka Till!

• M.G

Missade ett ord....Det ska vara 'Det är tråkigt att folk kallar.....' :)

• Jozzylecter

Jag har provat deras hudkräm Propolis, och den funkade otroligt bra på mig och mitt handeksem.

Nu är jag förstås lätt partisk eftersom jag jobbar extra med att trycka upp deras trycksaker, och hoppas att de säljer bra så jag får mycket jobb i sommar. :D

MEN vad jag inte gillar är att det inte förekommer prisuppgifter i deras broschyrer, inte heller på hemsidan. Känns inte seriöst. Sedan känns det inte heller bra med de resor som de tydligen låter sina toppsäljare åka på; bilderna ur Forever-tidningen ser lite sekt-lika ut med stora massor som lovordar en j*drans kaktus... Men det kan ju vara min underliga tolkning.

• M.G

Jozzylecter - Jag blir också skeptisk när det ser så flashigt ut. Jag vet inte om det lätt blir så när det är utländska företag!? För det är det väl, eller!?

• Mrs. Robinson

Eh...skeptisk av att den ser flashigt ut? For att det ar utlandskt? Det ar val bara att gratulera att de gar med vinst och har rad med nagorlunda designers?

• M.G

Mrs Robinson - Alla kanske inte tycker det är snyggt. Jag blir i alla fall inte imponerad. Om du blir det får stå för dig.

• Mrs. Robinson

Jo, det forstar jag ocksa. Jag fattade inte argumentet bara. Ar den ful for att den ar utlandsk eller bara i allmanhet?

"Jag vet inte om det lätt blir så när det är utländska företag!?"

• M.G

Det blir nog lätt så när det är utländska företag.

• Mrs. Robinson

Ar utlandska foretag samre pa design an svenska?

• M.G

Dom har ofta en annan stil, som inte passar mig.

• Mrs. Robinson

Har dom?

Jag tycker snarare svenska sajter ofta ar overarbetade och flashiga. Mer artsy-fartsy and funktion.

Jag tycker att FLP har eng anska bra sida faktiskt. Man hittar info latt, den laddar snabbt och ar latt navigerad. Precis sa en sida ska funka.

• M.G

Ja, det tycker jag att dom ofta har.

Svar på tråden Forever Living Products?