• assi82

orolig att det inte blir så sagolikt som....

jag skall gifta mig den 29/9 och e så orolig " tänk om det inte blir så sär fint som man ser på kort överallt hos andra som gift sig !!! tänk om det bara blir en vanlig dag ! fast i lite finare kläder vill ju att gästerna skall ha roligt och att jag å micke skall vara så kärleksfulla och romantiska inte låta nervösiteten styra !"
    eller att korten blir fina eller osm man vill ha den ...frisyren inte funkar osv vill ju bara att allt skall gå rätt och att det skall vara en underbar dag som jag alldrig kommer glömma !!!

nogon mer därute som kännt/känner så?

• Svar på tråden orolig att det inte blir så sagolikt som....
  • Lilla jag...

jag kände så för några månader sen men för min del har dett gått över nu, men jag vet vad du menar. nu ser jag det mer osm att det kommer inte spela någonroll vad som än händer för det kommer ändå bli en helt underbar dag... och skulle nåt hända så delar vi ändå dagen med vår familj och närmsta vänner så då kan ju inte så mycket gå fel...förhoppningsvis.

poängen är ju ändå att vi morgonen efter komemr vakna upp som man och fru. :D

• gota

Jag känner inte så ännu, även om det kanske kommer! Jag tycker inte att du behöver oroa dig, du och Micke kommer att ha det fantastiskt roligt! Dessutom ska du tänka på en sak ang. bilderna från andras bröllop: man lägger ju bara ut de kort som blev perfekta, inte de där brudparet blundar mm!

• Kaffemoster

Det viktigaste är dock inte vad som händer eller inte händer .. det viktigaste är hur du hanterar det .. för allt kommer inte att gå precis radrätt ;)
    Du själv har en stor del i att göra bröllopet till vad det blir ... Om tårtan blev illgrön istället för ljusrosa, så kan du endera börja gåta av besvikelse och spendera resten av kvällen besviken och ilsken, eller så ler du mot din man och mumsar glatt den illgröna tårtan .. Sen kan du ju gå till bageriet senare i veckan och begära kompensation ...
    Så förbered dig på att någonting kommer att inträffa och öva dig i att inte låta det förstöra din dag!
    Se också till att njuta av varje minut! Le mot varandra! Dagen går så fort!
    Mitt tips ...

• cascada

Här är en till...är oxå rädd för för att inte se lika fin och vacker ut som alla andra gör!!
    Brudarna man ser på kort är ju jättefina!
    Sen är jag "rädd" för att gästerna inte kommer ha kul, tänk om dom inte vill dansa (jag älskar att dansa).
    Tror allt blir pannkaka...fast vem vet det kanske blir ett helt underbar dag!! Hihi!
    En kompis sa till mig att ni brudparet ska ju bara vara och gäster ska göra våran dag så bra som möjligt! Vi får hoppas på det oxå!

• FruÖlandstok

Hm, jag är också ganska negativt lagd (enligt andra, jag tycker själv att jag bara är realist ;) ) Så jag har en tendens att ställa in mig i katastrofläge.. oftast händer det dock inga katastrofer och jag blir på så sätt positivt överraskad.

Jag tror delvis att det kan vara bra att inte ha för stora förhoppningar om hur underbart det bli.. då blir man desto mer besviken om något går fel. Var ödmjuk så kommer allt bli precis så underbart som du tror det kommer bli!

• Therese33

Jag gifte mig förra året i maj och hade precis likadana tankar. Bara allt är bra förberett och planerat så kommer det vara helt underbart!
    Sen tror jag att man har alldeles för höga förväntningar, jag var så nervös på själva dagen så jag hann inte njuta lika mycket som jag hoppas, så det är mitt råd till er: Planera noga innan och se till att njuta på själva bröllopsdagen, det är helt underbart!!!

• Nemo nisi mors

Har oxå haft sådana tankar och har de fortfarande av och till. Kan ibland bil arg över att "man ska vara så vacker, man blir inte vackrare än på sin bröllopsdag" (vilken press)Försöker strunta i mina tanka och vara nöjd med de val jag gör (kan jau inte köpa 700 olika klänningar och provsätta hår, smink etc hur många ggr som helst)

• assi82

tack alla som e som mig inte negatis utan rialist som d så fint heter =) i dag har jag kollat lite till i affärerna på kostym skor til barnen och mig mm de e så kul å choppa =)

• NuFru

Jag är också gift nu, och mina rykande heta tips är:

På själva bröllopsdagen, släpp all kontroll, glid med det som händer och bara njut!
    Kaffemoster beskrev det så bra här ovan När något går som ni inte tänkt er (och det kommer något att göra, var så säkra ) så släpp det direkt och gör det bästa av situationen som uppstår. Bestäm från början att enbart positiva tankar är tillåtna denna dag!

Under bröllopsdagen, stanna upp då och då, antingen själv eller tillsammans med din blivande och tag en mikro-paus på några sekunder, när ni mentalt tar ett steg tillbaka och bara super in stämningen, allt som händer och hur härlig just den stunden är. Gör det då och då under hela dagen. På det viset rinner inte dagen iväg och är över innan den börjat, utan ni njuter och är närvarande hela tiden.

Slutligen: sluta jämföra er med andra och sluta med att bestämma i förväg hur ni "ska" känna eller vara!!!!
    Det är Ert bröllop, det är helt unikt. Det är varken bättre eller sämre än någon annans bröllop, däremot är det ERT.

Slappna av och njut av Er dag!!!!

• assi82

ok skall försöka slappna av =)

Svar på tråden orolig att det inte blir så sagolikt som....