• AggaP

Decemberbrud

Någon annan som ska gifta sig i december, Hur långt har ni kommit i era planer.
    Har själv just precis valt kyrka och lokal, ska bestämma catering snart. Har även pysslat ihop ett inbjudningskort.

Skulle vara kul om någon har mysiga ideer för ett vinterbröllop.

• Svar på tråden Decemberbrud
  • InaHjärtarAdam

JAAAAG ska gifta mej i december:D
    den 15:e för att vara exakt. Vi bor i södertälje men ska gifta oss i göteborg som är min hemstad.
    vi har kommit en bit på vägen i planeringen. ganska långt faktiskt, hehe..

Det som är klart och bokat är;
    -frieriet är avklarat och det var fantastiskt fint!!
    -kyrka, Angereds kyrka
    -middagslokal, Församlingshemmet i Olofstorp
    -festlokal, Bergumsgården
    -tärnor och marskalker är valda och tillfrågade
    -näbbarna är utvalda
    -toastmaster och -madame är valda och tillfrågade
    -tårtbakare är vald och tillfrågad
    -fotograf är bokad till secret box och till vigsel/fest
    -gästlistan är färdig, vi blir 80 personer
    -inbjudningskorten är färdiga
    -bandet är bokat, MrArtist
    -cateringen är bokad, italiensk och vegetarisk blandat
    -bröllopsresan är bokad, tre veckor till khao lak i thailand över jul o nyår!
    -klänning, underkjol, slöja, sjal och ringkudde är köpt

här är bilder på min klänning som jag fått hem idag!
    blogg.gamman.se/alvaereva/index.asp

när jag inte leker bridezilla så pluggar jag till uska/vårdare/personlig assistent och jobbar extra på ett gruppboende. är 23 år gammal.

du då?

• Marskatt

Ina
    Du har inte tänkt att flytta till södra Dalarna inom kort? Låter som en kandidat till ett jobb hos oss nämligen...

• InaHjärtarAdam

Marskatt:
    är det heltid?
    hehe.. skämt åsido. jag hade gärna flyttat till dalarna men jag tror inte sambon är så pigg på det inte. han har ju sitt jobb här och familj o grejer.

• Marskatt

Det var ju synd! Vi har fasta tjänster på 75% (som alltid får jobba 100% pga extragrejer som inte får läggas med i budgeten) så här finns det jobb för den som är intresserad!

• InaHjärtarAdam

Marskatt :
    ni har inga planer på att flytta verksamheten till... typ södertälje? :D

• Marskatt

Nja, det blir nog svårt... tror inte omgivningen går med på det om vi säger så...

• InaHjärtarAdam

Marskatt :
    syyynd... :D
    men tur att jag har rätt okej chanser att få fast på mitt extrajobb sen när jag gått klart min utbildning. ska jobba 100% hela sommaren och till hösten tror jag att det ordnar sej också. :)

• Marskatt

Skulle tro att du lätt får jobb! Jag vet ju hur läget är i den branschen...

• InaHjärtarAdam

Marskatt:
    det är ju så himla kul och givande att jobba med också. jag trivs som handen i handsken! :)vill verkligen utveckla mig inom området utvecklingsstörning/autism och gärna läsa teckenspråk och sånt också.

• AggaP

hjälp, kanske inte skulle frågat, nu får jag bröllopspanik. Jag har visst inte kommit så långt i min planering.

Vi gifter oss den 1 december, men jag planerar mitt bröllop från utomlands, så det är nog dags att ta tag i saker och ting.Ska gifta mig i småland.

Vilka färger har du tänkt ha till ditt bröllop?
    Själv funderar jag på vinrött och ljusrosa, vill ha julkänsla men ändå inte.

Jag är 25 år, bor i Kilkenny på irland men har bott i göteborg i 5 år och har faktiskt levererat blommor till Angereds kyrka några gånger.

• AggaP

Måste också säga hur fin din klänning verkligen är, är den köpt i göteborg. Det är där jag har tänkt att leta runt efter min "dröm" klänning. Otroligt fin...

Svar på tråden Decemberbrud