• fruWiklund

limousin

Var kan jag få tag på en billig limousin som kan köra till kyrkan och vänta därunder vigseln för att sen köra vidare till festlokalen? vad kostar det normalt? vad är billigt? Vad är dyrt? Ge mig tips.

• Svar på tråden limousin
  • pasia

vi ger 1000 kr får vår limo (1 timme får man då, men det behöbs ju inte så lång tid) i sthlm... garaget finns på odenplan ska fråga den blivande om hemsida om du är intresserad

• fruWiklund

det låter som Bel-Air limousiner. har redan pratat med dom.
    Men kolla gärna för säkerhets skull.

• pasia

ja det var dem... tycker du det är dyrt? tror du att det finns billigare? Eftersom jag inte bor i stockhom, utan malmö, så är jag itne så bekant med allt som erbjuds

• fruWiklund

dom tar betalt per timme och behöver man bilen ett par timmar så blir det ganska dyrt.

• Louise77

Problemet med priset är ju det att liksom många andra företag så räknar de ju från att de lämnar sitt garage, tills de är tillbaka till sitt garage, så det är nog svårt att klara sig under en timme.

• jagärsåkär

Pasia, ni ska gifta er på van der nootska va? Jag funderar på det stället också och eftersom jag ska (kanske) ha vinterbröllop tänkte jag forsla alla gäster i limousine fr kyrkan till van der nootska. Man måste ju ändå betala för en hel timme och man får säkert in 10 personer i en bil.

Så vi kanske bara behöver två limousiner (som får åka några varv o hämta o lämna) i två timmar totalt. Alltså tot 2 timmar = 2000.

Vad tycks om det upplägget?

• Louise77

Jag har faktiskt åkt limmo idag Haft möhippa för en kompis. I vår limmo fick det plats 6 personer, och de tar betalt från när de åker ut från garaget och tills de är tillbaka till garaget. När vi blivit avsläppta hade vi åkt 65 min och fick då betala för 1½ timme.
    jagärsåkär Jag tycker att det låter som en jätte trevlig idé att låta alla gäster åka limmo

• silvera

Vi tog en budgetvariant på limousine...
    Vi beställde en taxilimousine från Taxi Stockholm, som hämtade oss vid kyrkan, och körde oss till festen inne i Stockholm, ca 3 mil. För det betalade vi 1200kr, fast pris. Han hade inte taxiskylten uppe, så det såg ut som vilken limousine som helst. Och bilen var dekorerad med flaggor, och vi fick dricka bubbel i bilen...

• Gudinnan

Kolla limos.se, de ska vi åka med. De har dock en nyare variant av limo än den på första sidan.

• Lellehe

När man gifter sig så sker det lagligt. Varför skall transporter ske olagligt, limos.se har ej yrkestrafiktillstånd från länstyrelsen. Bel-Air är ett seriöst limousine företag i Stockholm, även American limo.

• Lellehe

fruwiklund!
    (gudinnan) skrev att du skulle kolla på limos.se tänk på att de kör olagligt.
    (jagärsåkär)tror att det går att åka 10 i en limo det är fel högst antal 8 pass.

Svar på tråden limousin