• polinesso

Urinvägsinfektion!!!!

Jag har för ca 3 timmar sedan varit hos läkare och fått selexid för en helt otroligt akut urinvägsinfektion, men det blir bara värre och värre... Är det någon som vet hur lång tid det tar innan antibiotikan sätter fart?

Och sedan blir jag lite förvånad över hur snabbt jag fick detta - det gick på en halvtimme, från att ha varit helt frisk tills det var så illa att jag blöder rejält och skriker som en stucken gris när jag kissar (typ var 10e minut). normalt?

• Svar på tråden Urinvägsinfektion!!!!
  • Balinda

jag har haft det flera gånger när ag var yngre. det bara dyker upp och är en plåga. jag tror nog att du redan nu känner att det värsta är borta+ det brukar gå jättesnabbt med pencillin..
    kram

• polinesso

tack för svar!

ja, nu när jag fått sova (ja, jag lyckades somna mot all förmodan vid 03.30...)på det är det lite bättre.

Men jag är fortfarande chockad över att det går så snabbt... alltså, verkligen - kl 17 igår hade jag inga symptom alls, och kl 18.30 var jag helt utslagen , jag frös och vrålade varje gång jag skulle på toa....

kan det gå så fort?

• polinesso

puffar lite för tankar om hur fort det gått....

• ¤Flickan¤

Jag har haft urinvägsinfektion flera gånger och de har kommit precis så snabbt som du skriver..
    Tror inte att det är något ovanligt..
    Antibiotikan brukar hjälpa ganska fort tycker jag.. bara några timmar för mig i alla fall..

Krya på dig!

• sara -81

Lider med dig! Fick detta helvete ca varannan vecka för några år sedan, tyckte jag åt antibiotika jämt ända tills jag fick tag i världens bästa tabletter som återställer ph-värdet i urinet. Får fortfarande äta dem regelbundet. Det värsta med urinvägsinfektion är ju att det är så lätt att få tillbaka det. Hoppas du blir bra snart ialla fall, det gör ju så ont!!

• polinesso

ja, nu är det ju bättre, men jag har fortfarande molande värk i de regionerna, och det är inte helt smärtfritt att kissa heller... Jag har köpt tranbärskapslar som jag tänkte köra ett tag med efter min antibiotikakur, jag har hört att det ska vara effektivt.

sara-81 är det hiprextabletter du fått eller?

• Vickan78

Polinesso

Jobbigt med urinvägsinfektion!
    Har läst att regelbunden konsumtion av tranbärsjuice (som kanske är billigare än kapslar) minskar risken för att få urinvägsinfektion. Sen kan man ju även dricka det om man börjar känna av det, då tranbärsjuicen sänker pH och gör att bakterierna fäster sämre i urinvägen. Citronjucie är också bra!
    Hoppas du blir helt bra snart!

• polinesso

vickan78

Jag har inte hittat sockerfri tranbärsjuice någon annanstans än i hälsokostbutiker (vanliga matbutiker har socker i sina, tex märket jokk som gör tranbärsjuice), och där kostar en liter ca 60 kr.... och jag tror inte ett öppnat paket håller sig längre än vanlig juice, så jag drog slutsatsen att kapslar är mer prisvärt.... men om någon vet något jag inte vet får ni gärna dela med er av kunskapen!

• Vickan78

Polinesso

Oj, är det så dyrt! Näe, då är det ju verkligen inte billigare med juice än kapslar
    Näe, den jag har köpt är jokk på ica. Kostade under 20-lappen, men det är klart, vill man hålla nere på sockret så...

• polinesso

Det handlar inte om att hålla nere på sockret, utan att socker inte funkar tillsammans med urinvägsinfektion - det ger motsatt effekt....

• M.G

Det är ju lite svårt nu men jag har lingon i frysen som jag tar fram och gör lingondricka av. Sedan fryser jag in små portioner och tar fram lite i taget och dricker det varje dag.
    Jag använder inget socker alls.

Jag har läst någonstans att Lingon ska vara ännu bättre än Tranbär eftersom det innehåller en högre Tannin halt.

Svar på tråden Urinvägsinfektion!!!!